۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۴۲۰۷۱
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد؛

ساخت باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی طی پنج سال آینده

خبرگزاری رسا ـ سردار کارگر با بیان این که باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی تا پنج سال آینده به بهره برداری می رسد، گفت: در همه استان های کشور باغ موزه دفاع مقدس در حال ساخت با پیشرفت 20 تا 50 درصد است و این درحالی است که استان خراسان بزرگ هنوز در مرحله واگذاری زمین است.
بهمن کارگر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ظهر امروز اول بهمن ماه در نشست خبری پیرامون ساخت باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: اولویت ما در باغ موزه مشهد، نمایش دفاع مقدس به طور ویژه در یک نگاه است که باید در پایان برنامه ششم توسعه راه‌اندازی شود.  

 

 

وی با بیان این که برای ساخت باغ موزه حتی اگر دستگاه ها و نهادهای دولتی هم پای کار نیایند، این موزه باز هم ساخته خواهد شد، افزود: در واقع این موزه را خود مردم می سازند چرا که دفاع مقدس را نیز خود مردم اداره کردند.

 

کارگر با انتقاد از این که استان خراسان بزرگ تنها استان در کشور است که هنوز موزه دفاع مقدس ندارد، تصریح کرد: در همه استان های کشور باغ موزه دفاع مقدس در حال ساخت با پیشرفت 20 تا 50 درصد است و این درحالی است که استان خراسان بزرگ هنوز در مرحله واگذاری زمین است.

 

وی با بیان این که قرار است موزه دفاع مقدس در خراسان رضوی فاز به فاز راه اندازی شود، اظهار کرد: با توجه به این که مشهد شهری زائر پذیر از داخل و خارج کشور است، ساخت موزه دفاع مقدس در این شهر حائز اهمیت است.

 

 آماده سازی جلد سوم دایرةالمعارف دفاع مقدس

 کارگر در ادامه اف:زود: زمین منطقه کوهسنگی به صورت دو قسمت شمالی و جنوبی در دو منطقه شمال و جنوب بزرگراه شهید کلانتری قرار دارد که این دو مجموعه ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند و از طرفی هم در حال حاضر زیرگذری بین زمین شمال و جنوب مجموعه پروژه وجود دارد، اما در آینده روگذری هم تعبیه و این موزه با همت مسؤولان استانی و کشوری ساخته می‌شود.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: در سال آینده با همکاری نمایندگان مشهد در مجلس، اعتباراتی از بودجه به این موضوع اختصاص می‌یابد و قرار است ردیف بودجه ای برای آن تعریف شود.

 

کارگر در ادامه تشریح فعالیت های این بنیاد، از آماده سازی جلد سوم دایرةالمعارف دفاع مقدس خبرداد و گفت: انتشاراین دائره المعارف تا بیست جلد ادامه دارد و همچنین تاریخ جنگ در پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی دفاع مقدس در حال جمع‌آوری است.

 

وی اظهار کرد: باید از شورای شهر مشهد، شهردار، استاندار و امام جمعه تشکر کرد که قول همکاری داده‌اند./934/پ202/ب5

 

 

 

 

ارسال نظرات