۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۴۲۳۰۹
نویسنده حوزوی:

ورود جدی به عرصه تولید کتاب آموزش قرآن ویژه کودک و نوجوان نشده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قاسمی با اشاره این‌که تاکنون در عرصه تولید کتاب آموزش قرآن ویژه کودک و نوجوان کار جدی‌ای صورت نگرفته است، گفت: کتاب درست خوانی و زیبا خوانی قرآن سعی تا حدودی دارد این خلاء را پر کند.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی قاسمی نویسنده کتاب درست خوانی و زیبا خوانی قرآن، امروز در مراسم رونمایی از این کتاب که در سالن همایش مؤسسه فرهنگی و قرآنی نور الثقلین برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) در زمینه تربیت فرزندان گفت: حضرت فرمودند که فرزندان باید بر اساس محبت پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و قرآن تربیت شوند.

 

وی افزود: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی کتاب های خوبی در زمینه آموزش قرآن منتشر شده است اما در عرصه کودک و نوجوان ورود جدی انجام نشده است؛ از همین رو بر آن شدیم تا این کتاب را منتشر کنیم.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به کمرنگ شدن ارتباط نسل جوان با قرآن اظهار داشت: طبق سیاست گذاری های شورای عالی انقلاب فرهنگی کودکان باید پس از دوره دبستان روخوانی قرآن را فراگرفته باشند اما متأسفانه کمتر از 10 درصد ورودی های دانشگاه ها توانایی رو خوانی قرآن را دارند که این فاجعه ای بزرگ در در جامعه اسلامی است، در این کتاب سعی شده که مفاهیم قرآنی به صورت آسان به کودکان منتقل شود.

 

وی ادامه داد: اگر روخوانی قرآن در میان افراد جامعه کم شود به دنبال آن انس با قرآن نیز از بین می رود و نمی توانند که موضوعات انسان ساز قرآن را درک کنند؛ بنابراین تمام تلاش نهادها باید در راستای زمینه سازی برای انس بیشتر مردم با قرآن باشد.

 

این نویسنده حوزوی با اشاره به ویژگی های کتاب درست خوانی و زیبا خوانی قرآن ابراز داشت: رسم الخط این کتاب بدون علامت های خاص و بسیار آسان است که این مسأله سبب فراگیری آموزه های قرآنی می شود، افزون بر آن این کتاب اصطلاح زدایی کرده و فقط به بیان اصول و قواعد فراگیری قرآن پرداخته است.

 

گفتنی است، این کتاب با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، امام جمعه قم رونمایی شد./1323/پ202/ف   

 

ارسال نظرات