در کمیسیون آموزش حوزه علمیه کرمان مطرح شد؛
توجه ویژه به نخبگان و تأمین نیازهای طلاب ممتاز
خبرگزاری رسا ـ نخستین اجلاسیه طلاب و اساتید حوزه علمیه کرمان ظهر امروز با قرائت گزارش کار کمیسیون ها به پایان رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حمیدرضا احمدی مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) کهنوج ظهر امروز در اجلاسیه اساتید و مدیران حوزه علمیه کرمان به عنوان مخبر کمیسیون آموزش این اجلاسیه گفت: موضوعاتی در پنج محور مدیریت طلبه، هدف گذاری آموزش، هدف گذاری کلی، فعال سازی فراگیر و فعالیت های تکمیلی از سوی این کمیسیون تصویب شد.
وی ادامه داد: برای معرفی طلبه لازم دیده شد طلاب با اقتضائات حوزه و روحانیت آشنا شده و موانعی که در کادر آموزشی و مدیریت مدارس وجود دارد برطرف شود و هدف آموزش نیز برای طلبه روشن شده و پیشرفت و بازخورد طلبه نیز به وی ارائه شود.
حجت الاسلام احمدی اظهار داشت: در کمیسیون آموزش به برگزاری کارگاه های آموزشی تربیت مدیران و اساتید تربیت محور و همچنین استاندارد سازی مصاحبه های پذیرشی به منظور شناخت بهتر استعداد های طلاب و گزینش طلاب توانا تأکید شد.
وی افزود: در محور دوم که هدف گذاری آموزش بحث شد ضرورت آشنایی طلاب با رسالت طلبگی به وسلیه برنامه ریزی محتوایی یا اردویی مطرح شد؛ برنامه ریزی و تهیه کتب جهت تبیین هویت طلبگی مورد توجه اعضا کمیسیون قرار گرفت.
مدیر مدرسه علمیه ولیعصر کهنوج گفت: توجه به نیازهای طلاب نخبه نیز مورد غفلت اساتید و مدیران این کمیسیون واقع نشد و بر تأمین نیاز های افراد ممتاز تأکید شد؛ اساتید و مدیران مناسب دیدند بیان آسیب هایی را که در کمین طلبه و طلبگی است، جدی گرفته شود.
وی گفت: تکرار اهداف مقدس طلبگی و مشخص کردن آینده طلبگی از سوی طلاب و اساتید از دیگر مصوبات در محور هدف گزاری آموزش بود.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: دوره اختبار و تثبیت برکات فراوانی داشته و بسیار لازم است که این دوره برای پذیرش طلاب غنی سازی شود.
وی اظهار داشت: برای استفاده از ظرفیت های طلاب در برنامه های آموزشی لازم است آیین نامه آموزشی پژوهشی هر مدرسه تدوین شود؛ طلاب ظرفیت های بالایی دارند اما برنامه ای نیست که این ظرفیت را پرورش داده شود.
استاد حوزه علمیه کهنوج تأکید کرد: تشویق طلاب باید جدی گرفته شود زیرا اگر تشویقی نباشد پیشرفتی هم نیست و همچنین لازم است بسته پیشنهادی تکالیف برای انجام فعالیت های تکمیلی در هر متن آموزشی و آیین نامه ای برای فراگیری مهارت های آموزشی تدوین شود./9704/پ202/ب4
ارسال نظرات