۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۴۳۰۰۹
قدیری ابیانه در گفت وگو با رسا:

نامه رهبر انقلاب شباهت های بسیاری با نامه حضرت امام به گورباچف دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به تیزهوشی رهبر معظم انقلاب در ارسال نامه به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی، گفت: غربی‌ها نگران گرایش جوانان به اطلاع از اسلام هستند و با آن مقابله می‌کنند.
محمد حسن قديري ابيانه

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره تدبیر و ابتکار حکیمانه رهبر معظم انقلاب در ارسال نامه به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی، گفت: این پیام هدایت‌گر نسل جوان در سردرگمی آنها است که از یکطرف شناخت در شکست و اضمحلال لیبرالیسم و ظالمانه بودن آن و از طرف دیگر نیافتن راه حلی برای خروج از این بن بست است.

 

وی با بیان این‌که در چنین حالتی سران غربی تلاش می‌کنند با اسلام هراسی و تحریف اسلام قضاوت منفی در رابطه با اسلام را در افکار عمومی شکل دهند، ابراز داشت: آنها می‌خواهند با این قضاوت منفی انگیزه تلاش برای شناخت اسلام را در آنها از بین ببرند در شرایطی که دچار خلأ فکری هستند.

 

قدیری ابیانه در ادامه خاطرنشان کرد: این پیام جوانان را رهنمود می‌کند تا آنها بتوانند خود را از تار و پود تبلیغات تنیده شده در تن رها کنند و اسلام را از منبع اصلی آن یعنی قرآن کریم بشناسند.

 

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان این‌که اگر این اتفاق رخ دهد و افراد صادقانه و مستقیم توسط قرآن کریم با اسلام آشنا شوند گرایش زیادی به اسلام ایجاد می‌شود، تصریح کرد: به همین دلیل است که غربی‌ها نگران گرایش جوانان به اطلاع از اسلام هستند و با آن مقابله می‌کنند.

 

نامه رهبر انقلاب افق جدیدی را فراروی نسل جوان غرب گشوده است

وی با تأکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب با این پیام پنجره‌ای را برای جوانان غربی گشوده است، افزود: این نامه می‌تواند آنها را با حقایق اسلام آشنا کند و نظر آنها را نسبت به این دین پویا عوض کند.

 

این کارشناس و فعال سیاسی با بیان این‌که این نامه شباهت بسیاری با نامه امام خمینی(ره) به گورباچف دارد، یادآور شد: امام خمینی(ره) هم در نامه به گورباچف تلاش داشت آنها را از گرفتار شدن در دام لیبرالیسم نجات دهد و با حقایق اسلام آشنا کند.

 

مؤسس انجمن نخبگان مسلمان جهان در ادامه خاطرنشان کرد: در زمان امام خمینی(ره) عده‌ای، لیبرالسیم را به عنوان راه حل رهایی ارزیابی می‌کردند و این خطر وجود داشت که کسانی که می‌خواهند از چاه کمونیست بیرون بیایند در چاه لیبرالیسم سقوط می‏کردند.

 

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به این‌که غرب به دنبال قرار دادن افکار عمومی دنیا در مقابل اسلام است، ابراز داشت: مسیحیت امروز به پیروی از آنچه که در انجیل نوشته شده است از قول حضرت مسیح (ع) روایت می‌کند که اگر به تو سیلی زدند گونه دیگرت را هم نشان بده تا به آن هم سیلی بزنند و بر همین اساس در کلیساها کشیش‌ها تبلیغ می‌کنند که پذیرش ظلم نشانه ایمان به خداوند متعال است در حالی که در اسلام پذیرش ظلم مجاز نیست.

 

وی با بیان حدیثی از امام علی(ع) که هر کسی ظلم را بپذیرد شریک ظالم است، اظهار داشت: طبیعتا این دین اسلام است که در مقابل استعمار و استکبار جهانی ایستادگی می‌کند و از نظر ما آن مسیحیت تحریف شده افیون ملت‌ها است.

 

ابلاغ پیام رهبری وظیفه ای اسلامی است

مؤسس انجمن نخبگان مسلمان جهان با تأکید بر این‌که اسلام محرک ملت‌ها برای دفاع از حقوق انسانی خود است، تصریح کرد: به همین دلیل استکبار جهانی با اسلام مخالف است و می‌خواهد آن را از بین ببرد.

 

قدیری ابیانه با اشاره به این‌که دشمن راه‌های زیادی را برای ضربه زدن به اسلام امتحان کرده است، یادآور شد: یکی از این ضربه‌ها تشکیل گروه‌های افراطی و تکفیری به نام اسلام برای از بین بردن اسلام است.

 

این کارشناس و فعال سیاسی خاطر نشان کرد: آنها با تشکیل این گروه‌ها مسلمانان را به قتل یکدیگر وا داشتند و وجهه‌ای از اسلام را در دنیا به نمایش گذاشتند که با واقعیت تفاوت داشت؛ آنها با تسلط بر رسانه‌های غول پیکر خود توانستند که این تصور را برای جامعه غربی ایجاد کنند.

 

مؤسس انجمن نخبگان مسلمان جهان در پایان با تأکید بر این‌که وظیفه همه مسلمانان جهان است که این پیام را به دنیا مخابره کنند، خاطرنشان کرد: باید امکان دسترسی مردم غرب را به قرآن فراهم آوریم و هم مردم و مسؤولان در این دو مسأله باید به وظیفه خود عمل کنند./922/ت301/ج

ارسال نظرات