۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۴۳۱۷۱
در آسیب‌شناسی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد؛

تلاش برای دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی با اهداف دنیایی نوعی ذلت است

خبرگزاری رسا ـ طلبه جانباز حوزه علمیه قم گفت: اگر انگیزه و هدف افراد از دیده شدن در شبکه‌های اجتماعی دنیایی باشد، این کار موجب ذلت او خواهد شد.
بهزاد زارع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهزاد زارع طلبه جانباز حوزه علمیه قم در برنامه مصیر که از شبکه یک سیما پخش می‏شود به بیان آسیب هایی که تلاش مردم برای دیده شدن در شبکه های اجتماعی دارد اشاره کرد و گفت: دیده شدن اگر هدف دنیایی باشد مایه ذلت و اگر هدف خدایی باشد عزت واقعی است؛ ما باید در برابر خدا خود را نشان دهیم.


وی با اشاره به سوره فاتحه الکتاب گفت: ما در هر روز پنج بار و در هر نماز دو بار در سوره حمد خطاب به خدا می‏گوییم ایاک نعبد و ایاک نستعین ما از خدا یاری می‏خواهیم و باید هویت واقعی را از خدا طلب کنیم؛
جوانان باید از بزرگان دین الگو گرفته و پیامبر(ص) بهترین الگو در تمام زمینه‏ها است.


زارع به زندگی پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: دشمنان دین و اسلام پیامبر(ص) را زیاد تحقیر می‏کردند و در حال حاضر اگر مشاهده کنید در می یابید که تحقیر کنندگان طول تاریخ در چه جایگاهی دارند اما در مقابل پیامبر(ص) در والاترین جایگاه قرار دارد و ما در دنیا شاهد هستیم بیشترین اسم را برای فرزندان محمد انتخاب می‏کنند.


وی با اشاره به خاطره‏ای به نقل از حجت الاسلام سیداحمد خمینی اظهار داشت: امام(ره) در هیچ موقعیتی رساله خود را رایگان حتی برای تبلیغ به کسی نداد و عزت را نزد خدا می‏دانست؛ باید مسؤولان جامعه در عرصه های مختلفی همچون انتخابات از رفتار امام(ره) الگو بگیرند.


این طلبه جانباز با اشاره به میل به دیده شدن در جامعه خاطرنشان کرد و گفت: بر مبنای اصول مدیریت تنبیه و تشویق ابزار مهمی است؛ در زمان جنگ تحمیلی همه فرمانده لشکرها جوان و با سن کم بودند مانند شهید زین الدین که 20 گردان عملیاتی زیر نظر آنها بود، ابزار تنبیه و تشویق این فرماندهان اخلاص آنها بود./978/پ202/ف

ارسال نظرات