۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۲۴۳۳۲۳
جانشین فرمانده نیروی قدس:

رژیم صهیونیستی تاوان سختی به خاطر جنایت قنیطره خواهد پرداخت

خبرگزاری رسا ـ جانشین سپاه قدس در مراسم شب شیدایی خطاب به رژیم صهیونیست گفت: اسرائیل هیچ توجیهی برای کار تروریستی اخیر خود ندارد و تاوان جنایت اخیر خود را خواهد داد.
سردار قاآني

به گزارش خبرنگار خبرگزار رسا، سردار اسماعیل قاآنی، جانشین فرمانده سپاه قدس در مراسم شب شیدایی که شب گذشته در گلزار شهدای سوم خرداد استان قم برگزار شد، با نزدیک شدن به دهه فجر این ایام را گرامی داشت و ابراز کرد:سربازی امام زمان (عج) توفیقی برای نیروهای مبارزِ اسلام است؛ سردار قاسم سلیمانی نیز با نشاط، جدیت و با تدبیر کامل در مقابل دشمنان اسلام و نیروهای تکفیری ایستادگی می‏کند.

 

وی با تاکید از مردم خواست تا به شایعاتی که توسط دشمن پخش می‏شود دامن نزنند و ادامه داد: دشمن به دنبال واداشتن افراد به سمت اهداف مورد نظر خود است؛ حتی گاهی با تعریف بی‏جا می‏خواهد مواردی را بر ما تحمیل ‌کند و ما نیز  به کمک پروردگار و اهل بیت(ع) چگونگی مقابله با دشمن را آموخته‏ایم.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس دعا برای رزمندگان جبهه حق که خارج از مرزها در حال انجام وظیفه هستند را لازم دانست و گفت:‌ جمهوری اسلامی بر اساس وظایفی که دارد، در هر نقطه از جهان که نیاز باشد حضور خواهد داشت و این حضور صرفا نظامی نیست؛ اینکه این حضور چگونه باشد، بر اساس نیاز مشخص می‏شود، این در صورتی است که دشمن ادعا می‌کند، سپاه قدس در کشورهای منطقه حضور نظامی دارد.

 

وی درباره نقش سپاه قدس در کشور‏های منطقه افزود: حضور نیروها و فرماندهان ایرانی در کشورهای منطقه، باعث تقویت روحیه نیروهای نظامی این کشورها می‏شود؛ چرا که نیروهای سپاه قدس را نماینده و پیام آوران جمهوری اسلامی ایران می‏دانند، که هشت سال جنگ را تحمل کرده و پشت سر گذاشته‏اند و این اعتبار، باعث ایجاد انگیزه در آن‏ها می‏شود.

 

سردار قاآنی با بیان اینکه رسانه‏های آمریکایی‌ حقایق را پنهان می‏کنند اظهار داشت: امروزه آمریکا و بسیاری از کشورها گرفتار مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی هستند؛ آمریکا دو جنگ را در افغانستان و عراق تحمیل کرد که در هر دو جنگ، بعد از 20 روز به پایتخت این کشورها رسید؛ به گفته خود غرب هزینه این جنگ‏ها سه هزار میلیارد دلار برآورد شده است که از نظر ما بیشتر از این ارقام بوده و آمریکا جرأت گفتن رقم واقعی را ندارد.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس با تشریح مخارج سالیانه افغانستان گفت: کشور افغانستان هشت میلیارد دلار در سال هزینه دارد؛ با توجه به این آمار می‌توان فهمید که هدف اصلی آمریکایی‌ها تحمیل جنگ به ایران بوده است؛ از سه هزار میلیارد دلار هزینه‏ای که آمریکا در این جنگ‏ها هزینه کرده است، دو سوم آن در عراق و یک سوم آن در افغانستان هزینه شده است.

 

سردار قاآنی همچنین درباره خروج آمریکا از عراق خاطرنشان کرد: آمریکا با اراده خودش عراق را تصرف کرد؛ اما خروج از عراق دیگر به اراده آمریکا نبود و به گونه ای بود که از طریق رابط‏های خبری به مسئولان ایرانی قول داده بودند که ازعراق به طور کامل خارج می‏شوند؛ این در حالی رخ داد که خوب متوجه شده بودند، ایران به راحتی می‏تواند آبروی آن‏ها را ببرد.

 

وی به عملیات نیروهای عراقی در زمان حضور آمریکا در این کشور اشاره کرد و افزود: نیروهای عراق چنان فشاری به آمریکایی‌ها وارد کرده بودند که با آغاز هر عملیات در عراق، اشک نیروهای آمریکایی از خود عراق تا واشنگتن را در می‏آورد؛ طوری شده بود که سربازان آمریکایی از شب تا صبح جرأت بیرون رفتن از پایگاه نظامی را نداشتند.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس از حمله به برج‌های دوقلو یاد کرد و گفت: صهیونیست‏ها با استفاده از نیروهای آمریکایی برج‌های دو قلو را نابود کردند که سند آن نیز اخیرا در مقاله‏ها منتشر شده است؛ آمریکایی‌ها با این بهانه و برای نابودی القاعده و طالبان به افغانستان حمله کردند، در صورتی که این یک دروغ محض بود و دشمن به دنبال اهداف خاصی بوده است.

 

وی با اشاره به چهره سازی رسانه‏های غربی برای آمریکا ادامه داد: گاهی در رسانه‏های غربی مشاهده می‏کنیم که برای نجات یک حیوان در چاه افتاده چندین تیم نجات ارسال می‏شود؛ اما شاهد هستیم که همین آمریکا در عراق و افغانستان به راحتی افراد غیرنظامی و بی‏گناه را می‏کشد.

 

سردار قاآنی با تبیین نقش و جایگاه شیعیان در لبنان یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شیعیان در لبنان از پایین‏ترین جایگاه برخوردار بودند و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، نیروهای حزب‌الله در دفاع از مردم لبنان کوشیدند تا اینکه در جایگاه‌های بالایی در این کشور قرار داده شدند و امروزه هیچ تصمیم اساسی بدون نظر شیعه گرفته نمی‏شود؛ لبنان امنیت و پیروزی خود را مدیون حزب الله می‏داند.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس جنایت‌بارترین جنگ یک قرن اخیر را حمله رژیم صهیونیستی به غزه دانست و تصریح کرد: رژیم اشغالگر صهیونیست در سی سال پیش، لبنان را دو روزه تصرف کرد و سه هزار نفر آدم بی‏گناه را کشت که از این تعداد، یک چهارم آن‏ها کودک بوده‌اند؛ رسانه‏ها نیز در آن زمان با جنگ سرد مانع انتشار چنین اخباری شدند.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون اسرائیل پیشرفته ترین اسلحه‏های نظامی را در اختیار دارد افزود: نیروهای صهیونستی از مبارزه‌های زمینی بسیار ترس داشتند زیرا به خوبی می‌دانستند که نیروهای غزه برای مقابله با آن‌ها از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کر؛ نیروهای رژیم صهیونیستی با داشتن چنین سلاح‏های پیشرفته‏ای، در غزه برای فرار از عملیات‌های زمینی خود را مورد اصابت گلوله قرار می‌دادند.

 

سردار قاآنی با تاکید بر ذلت و بدبختی آمریکا و اسرائیل در برابر جمهوری اسلامی ایران گفت: اسرائیل و غرب به خوبی می‏دانند چه کسی آن‏ها را به این روز انداخته است که با وجود سپر آهنین در مرزهای اسرائیل، موشک چندین تنی فجر5 در وسط شهر تلاویو فرود می‏آید؛ جمهوری اسلامی راه خود را ادامه می‌دهد و کمر این افراد را خواهد شکست، هر چند فشارهای غرب نیز به صورت مستمر وجود دارد اما به لطف خداوند این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

 

وی خطاب به تیم مذاکره کننده هسته‏ای ایران گفت: وظیفه ملت ایران پشتیبانی و حمایت از افرادی است که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران پای میز مذاکره می‌روند؛ با این وجود نمایندگان مذاکره کننده ایران نیز باید با سبکی که در هشت سال دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم پای میز مذاکره بنشینند و جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه را به دشمن گوش‌زد کنند زیرا دشمن از این ابزار قدرت می‌ترسد؛ در داخل کشور هم مواظب باشیم با حرف‏هایی نظیر جیب مردم خالی شده است و تحریم‏ها اقتصاد ایران را چنین و چنان کرده است، نقطه ضعف به دشمن ندهیم.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس با تاکید بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا عنوان کرد: آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات نیز غیر قابل اعتماد بودن و عدم پایبندی به توافقات را به اثبات رساندند و معلوم شد که اهل مذاکره نیستند؛ زیرا با وجود بودجه 250 میلیارد دلاری سال گذشته ایران، مبلغ چهار میلیاردی که نقش چندانی در اقتصاد ایران نداشت را به صورت قسط بندی به ایران دادند.

 

سردار قاآنی از توانایی‌های نیروهای قدس یاد کرد و تصریح کرد: توان نیروی سپاه قدس از موشک‌ها نیز بالاتر رفته است، چرا که ایران از منطقی برخوردار است که نفوذش از هر سلاحی بیشتر است و جمهوری اسلامی ایران مستدل ترین برخورد را نسبت به کشورهای دیگر با آمریکا دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه آمریکا نه می‏خواهد و نه می‏تواند با گروه تکفیری داعش به مقابله بپردازد ادامه داد: آمریکا به عنوان حامی داعش با تشکیل ائتلاف علیه داعش برای مبارزه با آن از 60 کشور استفاده کرده است اما آمریکایی‌ها نمی‌خواهند با داعش برخورد کنند؛ زیرا زمانی این ائتلاف را تشکیل دادند که داعش، مشت محکمی از نیروهای عراقی خورد و این در حالی بود که می‏توانستند آن زمانی که نیروهای وحشی داعش سوار بر ماشین‏های نظامی، 500 کیلومتر به خاک عراق نفوذ کردند، این ائتلاف را تشکیل دهند.

 

جانشین فرمانده سپاه قدس در ادامه سخنان خود گفت: زمانی هم که آمریکا قصد کمک تسلیحاتی به کردهای کوبانی برای مقابله با داعش را داشت، به گفته خودشان با اشتباه محاسباتی به جای تخلیه بار در کوبانی، حدود 800 کیلومتر آنطرف تر یعنی در جلولا عراق تسلیحات را خالی کردند؛ قبول چنین اشتباه محاسباتی برای کشوری که ادعای ابر قدرتی می‏کند، به هیچ وجه عقلانی نیست.

 

سردار قاآنی در بخش پایانی به بیان توضیحاتی درباره شهادت سردار شهید علی الله دادی پرداخت و گفت: سردار شهید الله دادی و دیگر فرماندهان نظامی، برای مقابله با نیروهای داعش که به مرزهای سوریه نفوذ کرده بودند، در حال برنامه ریزی بودند که موشک‏های اسرائیلی این افراد را مورد هدف قرار دادند؛ این اتفاق درحالی رخ داد که نیروهای حزب الله، شب و روز در حال رفت آمد در مرزها هستند و چنین حادثه ای برای آن‏ها رخ نمی‏دهد؛ هیچ پاسخی برای توجیه کار خود ندارند و مطمئن باشند که تاوان خون شهید عزیز، الله دادی را خواهند داد./840/پ201/ج

 

ارسال نظرات