۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۴۳۴۶۲
معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان خبر داد؛

اعطای سبد تسهیلات حمایتی به نخبگان ملی دانشگاه ها

خبرگزاری رساـ معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان از اعطای سبد تسهیلات به نخبگان خبر داد و گفت: کسانی که دانش آموخته کارشناسی ارشد یا دکترا باشند و شرکت دانش بنیان راه اندازی کنند نیز حمایت می شوند.
بنياد نخبگان

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، دکتر غلامعلیمنتظر، معاون برنامه ریزی و نظارت بنیادملی نخبگان عصر امروز هشتم بهمن در جمعنخبگان دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد بهبیان شرایط اعطای تسهیلات به نخبگان پرداختو گفت: در حال حاضر این بنیاد به فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فناوری تسهیلات خوبیاعطا می کند.

 

وی درباره این تسهیلات افزود: در حوزه پژوهش افرادنخبه از جوایز هدفمند پژوهشی استفاده می کنند و از دیگر تسهیلات اینست که عضو انجمنهای پژوهش در داخل و خارج کشور، اعطای مشترک نشریات داخلی و خارجی و از حمایتتحقیقات نیز بهره مند می شوند.

 

وی با بیان این که این طرح ها در قالب همکاری با استادنیز تعریف می شود، تصریح کرد: دانشجو می تواند دستیار آموزشی و پژوهشی باشد وماهانه حقوق 900 هزار تومانی دریافت کند و یا هزینه فرصت های مطالعاتی به وی تعلقگیرد.

 

منتظر با بیان این که حمایت های ما به صورت هدفمنداست، اظهار داشت: اگر طرح های دانشجویی در جشنواره های اختراعات و ابتکارات مقامبیاورند دانشجویان از تسهیلات بی نهایت برخوردار می شوند که بتوانند خودشان یکبازار دانش بنیان ایجاد کنند.

 

وی با بیان این که امتیازات بنیاد نخبگان به کسانی کهدر خارج از دانشگاه هم توانایی اختراعات و ابتکارات را داشته باشند، تعلق می گیرد،تصریح کرد: نگاه ما در بنیاد به سمت هدفمند کردن جایزه ها توام با توانمندسازیاست.

 

اعطای تسهیلات به اساتید دانشگاه از سوی بنیاد ملینخبگان

وی درادامه از اعطای سبد تسهیلات به نخبگان خبرداد واظهار داشت: کسانی که دانش آموخته کارشناسی ارشد یا دکترا باشند و شرکت دانش بنیانراه اندازی کنند نیز حمایت می شوند.

 

منتظر درباره تسهیلات اساتید دانشگاهها نیز گفت: اعضایهیئت علمی دانشگاه که در ساعت های مختلف فعالیت های فناوری، آموزشی و پژوهشی داشتهباشندبه آنها کرسی آموزش دادهمی شود و از حمایت های بنیاد برای گرفتن دکترا بهرهمند می شوند.

 

وی درادامه از اجرای طرح «فناوری، خدمت»، «فرهنگ،آموزش» و «پژوهش» خبرداد و گفت: این طرح ویژه اساتید دانشگاه در سال94 عملیاتی میشود که اعضای هیئت علمی دانشگاه مشمول تسهیلات ویژه می شوند.

 

معاون برنامه ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان با بیاناین که بنیاد ملی نخبگان به دنبال ایجاد بازارهای دانش‌بنیان است، تصریح کرد: براساس برنامه پنجم توسعه باید 20 هزار دانش شرکت بنیان در کشور ایجادشود.

 

وی با بیان این که در حال حاضر 1100 شرکت در کشورایجاد شده است، اظهار داشت: این تعداد شرکت دانش بنیان با افق برنامه پنجم فاصلهدارد؛ با این حال در راستای تسهیل این مسیر امید است برای سال 94 مشکلات تا حدزیادی مرتفع شود./934/پ202/ب6

ارسال نظرات