۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۲۴۳۷۰۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران برگرفته از تعالیم دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، افزود: قرآن کریم بیان می دارد آن هایی که مؤمن بوده به دنبال دفاع هستند که نشان می دهد مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران برگرفته از تعالیم دینی است.
علي معلمي نماينده مازندران در خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در بیست و هشتمین یادواره معلم شهید یوسف شالیکار که در روستای تسکابن از توابع بخش امام زاده عبدالله(ع) آمل برگزار شد با بیان این که نظم عالم را می بینیم که غیر از انسان موجودات دیگر کمال آن ها با کار دیگری اتفاق می افتد، گفت: تنها انسان است که باید برای ساخت خویش کار کرده و اگر در طی تعلیم معلم انسان نخواهد درست عمل کند تعلیم و تربیت هم بیهوده بوده و مهم اراده انسان است.

 

وی با اشاره به این که عقل حجت خدا بر انسان بوده که این عقل با بعثت انبیا و نزول کتب آسمانی تکمیل شده است، بیان داشت: در برابر دعوت های الهی همیشه قدرت های مختلف دست به اذیت و آزار در راستای این مسیر می زدند.

 

امام جمعه قائمشهر با تاکید بر این که دین مبین اسلام از همان ابتدا به دنبال کار فرهنگی و ارشاد بوده است، تصریح کرد: در برابر نورانیت روشن آیات الهی و دعوت پیامبر اگر عده ای به دنبال دین خدا هستند نباید تسلیم خواسته مستکبران شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ادامه داد: قرآن کریم نیز در این عرصه بیان می دارد آن هایی که مومن بوده به دنبال دفاع هستند که نشان می دهد مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران برگرفته از تعالیم دینی است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام خمینی(ره) یک مرجع تقلید و فقیه شجاع بود که برای احیای معارف قرآن کریم حرکت و قیام کرده است، گفت: مردم ایران نیز از این وجود گرانقدر استقبال کرده و نظام شاهنشانی سقوط کرده است.

 

وی، خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال هجمه در برابر نظام اسلامی بوده و در دوران جنگ تحمیلی تمام کشورهای جهان به صورت مادی و معنوی از صدام حمایت کردند.

 

امام جمعه قائمشهر با گرامی داشت دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: اگر دوازدهم بهمن و دهه فجر به عنوان یوم الله معرفی می شود به سبب آن بوده که حادثه خدایی اتفاق افتاده است و مردم حضوری چشمگیر و ارزشمند از خود نشان دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی، افزود: در دوران امام خمینی(ره) عده ای می گفتند مگر می شود با شاه و آمریکا در افتاد که ایشان پاسخ می دادند ما باید به وظیفه خود عمل کنیم که نتیجه با خداوند منان است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جوانان باید بیشتر به یاد خدا بوده و سر تسلیم در برابر پروردگار متعال داشته باشند، گفت: کار خالصانه سبب ماندگاری می شود که شهدا در این مسیر نورانی قرار گرفتند.

 

وی با اشاره به این که خداوند متعال به مومنانی رفعت دارد که براساس علم و آگاهی خود پایبندی به خرج دادند، بیان داشت: اگر علم همراه با عمل نشود علم به معنای حقیقی آن تحقق پیدا نمی کند.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که هرگاه در عرصه دفاع، مسیر حق و یاری دین خدا انسان کشته شود مجاهد فی سبیل الله است، افزود: شهدا در مسیر عزت و عظمت قرار گرفته که ماندگار و جاویدان شدند و باید سیره این بزرگواران را به نحوی شایسته ادامه دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در پایان، خاطرنشان کرد: انسان باید با اراده در مسیر خودسازی گام برداشته و نفس اماره و عقل و وجدان بشری در انسان قرار دارد که باید از خود مراقبت داشته باشیم./1314/

ارسال نظرات