۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۴۳۷۴۷

انقلاب اسلامی نمونه کوچکی از حکومت جهانی مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی نظام جمهوری اسلامی ایران را نمونه کوچکی از حکومت جهانی امام زمان (عج) دانست و گفت: امام خمینی(ره) با پایه ریزی انقلاب به جهانیان نشان دادند که با حکومت دینی هم می‌توان جهان را اداره کرد.
امام زمان عليه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدجواد مظلومی، کارشناس رسانه ملی، بعدازظهر امروز در برنامه عطر انتظار شبکه قرآن و معارف سیما با بیان این‌که فرهنگ انتظار و مهدویت در قرآن کریم دارای جلوه‌هایی خاص است، افزود: در آیات قرآن کریم به ‌صورت اختصاصی به فرهنگ انتظار پرداخته ‌شده و خداوند فرموده است ما خلافت بر زمین را به صالحان وعده می‌دهیم همان‌طور که قبل از این ایشان افرادی بر زمین خلافت می‌کردند.

 

 

وی افزود: منظور از واژه خلافت در آیات قرآن کریم به معنای حکومت است و قرآن به‌ صراحت بیان می‌کند که حکومت در آخرالزمان به صالحان اختصاص دارد و آنها همان‌طور که گذشتگان آنها بر زمین حکومت می‌کردند.

 

 

کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که ستیز در آخرالزمان و در فرهنگ انتظار به معنای جنگ یک گروه علیه گروه دیگر نیست بلکه جنگ و ستیز در آخرالزمان به معنای ستیز خوبی با بدی بوده و در نهایت خوبی‌ها بر تمام جهان حاکم می‌شود، ادامه داد: امام زمان (عج) پس از ظهور همه را وادار نمی‌کنند که مسلمان شوند بلکه سایر ادیان ابراهیمی اجازه زندگی در جامعه را دارند و به ‌مرور زمان تحت تأثیر اسلام قرار گرفته و مسلمانان می‌شوند.

 

 

حجت‌الاسلام‌مظلومی با بیان این‌که اسلام در آخرالزمان با پذیرش قلبی مردم به دین برتر در جهان تبدیل می‌شود، گفت: اسلام یک دین جامع بوده و با گذر زمان نه ‌تنها کهنه نشده بلکه به نیازهای مردم پاسخ داده و برنامه جامعی برای زندگی مردم ارائه می‌کند.

 

 

وی تصریح کرد: در قبل از ظهور اسلام دین جنبه فردی داشت و در حوزه اجتماعی ورود نداشت، اما بعد از ظهور اسلام دین در بعد اجتماعی وارد شده و زندگی مردم را تحت سیطره حکومت الهی درمی آورد.

 

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که ما به ‌عنوان منتظر وظیفه‌ داریم تا جایی که می‌توانیم مقدمات و بسترهای ظهور را فراهم کنیم، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نمونه کوچکی از حکومت جهانی امام زمان (عج) است که امام خمینی(ره) به جهانیان ارائه کردند و به آنها نشان دادند که با حکومت دینی هم می‌توان جهان را اداره کرد.

 

 

حجت‌الاسلام‌ مظلومی با اشاره به این‌که پیش‌بینی زمان ظهور کار بیهوده‌ای است، گفت: ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم علائم ظهور را با شرایط و حوادث زمانی تطبیق دهیم زیرا در برخی از موارد ممکن است یک رویداد در آینده اتفاق بیافتد و ما با اشتباه نشانه‌های آن را بازمان حال تطبیق دهیم.

 

وی یادآور شد: بهترین کار برای این‌که یک منتظر واقعی باشیم این است که همیشه برای ظهور آماده‌باشیم و هر روز به شکلی زندگی کنیم که انگار زمان ظهور همین امروز است./837/پ202/ف

 

ارسال نظرات