۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۲۴۴۲۸۳
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

امام خمینی تز جدایی دین از سیاست را در هم شکست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امام خمینی تز جدایی دین از سیاست را درهم شکست و پیوند ناگسستنی بین انقلاب با آموزه های دینی برقرار کرد.
امام جمعه زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان شامگاه 12 بهمن ماه، با بیان این که اصول اسلام با سلطنت، کاخ های استبدادی و طاغوت نشینی مخالف است، اظهار کرد: تقیّه در قاموس امام در آن شرایط زمانی راه نداشت از این رو با سلطنت مقابله و مسأله تقیه را شکست، در نهایت شجاعت استبداد، استکبار، خودکامگی را تعریف کرد.

 

وی تصریح کرد: امام تز جدای دین از سیاست را درهم شکست و پیوند ناگسستنی بین انقلاب با آموزه های دینی برقرار کرد مگرنه این است که پیامبر اکرم (ص) و امیرمؤمنان حضرت علی(ع) به عنوان اسوه های دینی ما تشکیل حکومت دادند؛ پس «جدایی دین از سیاست» سخن یک مشت عناصر منحرف کننده بیش نبود و حرکت امام سبب شد دین را متن جامعه بکشانیم و  امروز به برکت امام به آشنایی دین و عدالت اجتماعی دست یافتیم.

 

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: رأس این هرم و نظام بر اساس منویات امام راحل فقیه جامع الشرایطی قرار گرفت که افزون بر اجرای دستورات دینی، عدالت خواه باشد و عدالت را در جامعه حاکم کند.

 

 آیت الله سلیمانی ابراز کرد: چنین رهبری پاسدار آزادی مردم است که در تمام سخنرانی هایش به عزت و آزادی مردم اشاره می کند؛ این است آغاز و طلیعه هرسال را در جوار امام رضا(ع) در جمع مردم برای تبیین سیاست ها و خط مشی های آن سال حضور پیدا می کند.

 

وی با بیان این که هیچ پدیده ای مظلوم تر از نظام و انقلاب ما نیست، گفت: گروهایی خاص (خانواده های شهدا وجانبازان) خود را بدهکار نظام می دانند این منطق قرآن است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بسیاری از عناصر حق طلب صبور، مقاوم و شجاعانه در برابر ظلم ایستادند در حالی می گفتند: «خدایا ما وظیفه خود به خوبی عمل نکریم» این ها کسانی هستند که خود را بدهکار نظام می دانند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ابراز کرد: متأسفانه کسانی که برای تشکیل این نظام تلاشی نکردند، طلبکار نظام درآمدند و دائم درحال چرتکه انداختن این هستند که این انقلاب برای ما چه کرده است.

 

آیت الله سلیمانی خواستار شد: دهه فجر فرصت مناسبی است که خود را محک بزنیم که تاکنون ما برای این نظام چه کرده ایم./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات