۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۴۴۸۳۳
معاون حوزه علمیه آمل:

بهره گیری از سیره اهل بیت مانع انحراف انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) تعالی بخش سعادت جامعه بشری است، گفت: الگوگیری از سیره ائمه اطهار(ع) می تواند انسان را در مسیر خوبی قرار داده و از بدی ها دور کند.
معاون تهذيب حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عیسی نژاد، معاون تهذیب حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، امروز در جمع طلاب این حوزه علمیه با بیان این که انسان باید همواره استعانت به درگاه خداوند منان داشته و به درگاه حضرت حق توسل کند، گفت: انسان باید تلاش کند تا ارتباط خوبی با حضرت حق برقرار کرده و اهتمام او در زمینه کسب رضایت پروردگار متعال باشد.

 

وی با اشاره به این که انسان باید رعایت اعتدال همراه با حکمت و تدبیر را در همه امور و اقدامات داشته باشد، افزود: عقل محوری و حکمت ورزی آثار ارزنده ای در زندگی انسان داشته که باید آن را در برنامه های زندگی خود داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) تعالی بخش سعادت جامعه بشری است، تصریح کرد: الگوگیری از سیره ائمه اطهار(ع) می تواند انسان را در مسیر خوبی قرار داده و از بدی ها دور کند.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد ادامه داد: اتحاد و همبستگی باید وجود داشته و تلاش کنیم نظم محوری را در امور زندگی خود قرار دهیم که برکات بسیاری دارد.

 

معاون حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که قرآن بهترین هدایت کننده سعادت بشری است که باید آن را الگوی خود قرار دهیم، گفت: بهره گیری از معارف قرآنی زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد که باید انس بیشتری با این کتاب نورانی برقرار کرده و در عمل پیرو معارف ارزشمند آن باشیم.

 

وی با بیان این که اخلاق محوری زندگی انسان را در مسیر سعادت و رستگاری قرار می دهد، بیان داشت: انسان باید همواره اعمال خود را محاسبه کرده و بداند در چه مسیری قدم بر می دارد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که شیطان همواره به دنبال آن است تا انسان را از مسیر اصلی منحرف کند، تصریح کرد: انسان همواره باید مراقب خود بوده و تلاش کند فریب نقشه های شوم شیطانی را نخورد.

 

حجت الاسلام عیسی نژاد با اشاره به این که انس با ادعیه و اذکار نقش بسیاری در زندگی انسان دارد، گفت: باید تلاش کنیم ارتباط خوبی با اذکار و ادعیه دینی داشته و انس خوبی با آن برقرار کنیم.

 

معاون حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل افزود: انسان باید رعایت زهد و قناعت در امور دنیوی و مادی داشته باشد و به دنبال آن بوده تا خودشناسی را در وجود خود تقویت کند.

 

وی با بیان این که اخلاق نیکو و شایسته را باید اجرایی کرده و حسن اخلاق را در خود تقویت کنیم، گفت: بهره گیری از اخلاق اسلامی تضمین کننده رستگاری انسان است که باید اخلاق حسنه را به نحوی شایسته رعایت کنیم./1316/پ202/ب1

ارسال نظرات