۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۲۴۴۹۴۷
همسر شهید اندرزگو:

ایمان و توسل به حضرت زهرا سبب توفیقات شهید اندرزگو شد

خبرگزاری رسا ـ همسر شهید اندرزگو با اشاره به خاطره ای از آن شهید، گفت: ایمان و توسل به حضرت زهرا(س) سبب توفیقات ایشان در مبارزات علیه شاه شده بود.
شهيد اندرزگو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کبری سیل پور، همسر شهید علی اندرزگو در جلسه دیدار اصحاب رسانه با خانواده شهید اندرزگو که روز چهارشنبه 15 بهمن ماه در خانه ایشان برگزار شد با اشاره به خاطره ای از شهید اندرزگو، گفت: ایمان و توسلات ایشان به حضرت زهرا(ع) سبب شد که وقتی من اسلحه های ایشان را در بدن خود مخفی کرده بودم به راحتی از بازرسی ساواک بگذرانم.

 

با عنایت حضرت زهرا(س) به آسانی از بازرسی ساواک گذشتیم
وی افزود: هنگامی که متوجه شد ماموران ساواک می خواهند اتوبوس را بازرسی کنند اسلحه ها را به من داد و برای رهایی از دست ماموران به حضرت زهرا(س) متوسل شد و با عنایت حضرت ما به آسانی از بازرسی ساواک گذشتیم.

 

همسر شهید اندرزگو با بیان اینکه جایگزین شهدا، جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: تحمل تمامی دشواری ها و صبر بر غم از دست دادن همسر و یا پدر به دلیل جایگزین آن یعنی جمهوری اسلامی امکان پذیر است.

 

وی با اشاره به دلیل فرار شهید اندرزگو از قم به تهران، اظهار داشت: ماموران ساواک به دلیل سخنرانی ایشان علیه شاه در پی دستگیری آن شهید بزرگوار بودند که او پس از تغییر عمامه خود به رنگ سفید از دست ماموران فرار کرده به تهران گریخت.

 

ساواک در دستگیری او ناتوان بود

حجت الاسلام سید مهدی اندرزگو،  فرزند شهید اندرزگو در این جلسه ابراز داشت: ایشان به دلیل زکاوتی که داشتند همیشه دور از دسترس ساواک بودند و ساواک در جهت دستگیری ایشان اذعان ناتوانی می کرد.

 

سید محسن اندرزگو با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در رابطه با شهید اندرزگو، گفت: مقام معظم رهبری شهید اندرزگو را یکی از شهدای شاخص انقلاب تلقی کردند، ایشان  از عدم دستگیری آن شهید به دست ساواک ابراز خوشحالی کردند زیرا شهید سید علی اندرزگو را مخزن اطلاعات مهم  انقلابی می دانستند.811/پ203/ب6

ارسال نظرات