۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۴۵۱۳۰

خبرهای کوتاه از برنامه های شهرداری مشهد در دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ اکران 25 بیلبورد شهری با محوریت پیروزی انقلاب، برگزاری نمایشگاه «دستاورد های صنایع دستی پس از پیروزی انقلاب» و بررسی انقلاب اسلامی از منظر سایر کشورها در فرهنگسرای قرآن و عترت از عناوین اخبار کوتاه شهرداری مشهد است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، یه نقل از ستاد فجر36 مشهد، مجید عسگری، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد از اکران تعداد 25 بیلبورد شهری جهت نمایش موضوعاتی با محوریت پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.


وی، با بیان این مطلب که  اداره امور ادبی و هنری سازمان به مناسبت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی همه ساله نسبت به اکران ها و نمایش های شهری اقدامات گسترده ای را به انجام می رساند، اظهار داشت: بر این اساس تعداد 25 بیلبورد و تعداد 400 رولاپ شهری طی ایام دهه مبارک دهه فجر در مناطق و معابر مختلف سطح شهر مشهد نصب شده است.

 

عسگری با بیان این مطلب که تعداد 110 سازه موقت و110 سازه فرهنگی در ابعاد 2*2 در سطح شهر مشهد اکران شده است، ادامه داد: 25 بیلبورد با موضوع دهه فجر و پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی و 400 رولآپ با موضوع «نقاشی کودک»، «عکس ‌های انقلاب» و همچنین «انقلاب را پاس می‌داریم»به منظور فضاسازی محیطی در سطح شهر اکران شده است.

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: همچنین 3 هزار متر اکران مشارکتی با همکاری مساجد، هیئت‌ها، کانون های فرهنگی و مؤسسات و ادارات دولتی و مناطق مختلف شهرداری مشهد در سطح شهر و کلیه مناطق شهرداری صورت گرفته است.


شایان ذکر است اکران های شهری که همه ساله توسط اداره امور ادبی و هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد انجام می شود، بخشی از برنامه های فرهنگی این سازمان در ایام دهه مبارک فجر محسوب می شود.

 

برگزاری نمایشگاه «دستاورد های صنایع دستی پس از پیروزی انقلاب»

 

چوپانکاره مدیر فرهنگ سرای شهر بهشت گفت: نمایشگاه «دستاوردهای صنایع دستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی» با مشارکت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مشهد برگزار می شود.

 

وی، اظهار داشت: به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه «دستاوردهای صنایع دستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی» به منظور معرفی صنایع دستی به عنوان یکی از توانمندی ها و قابلیت های ویژه استان خراسان رضوی در حال برگزاری است.

 

چوپانکاره، در ارتباط با بخش های مختلف این نمایشگاه خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه بیش از 10 غرفه در رشته های گل دوزی، پوستین دوزی، سراجی سنتی، چاپ باتیک، گلیم بافی، سفالگری دستی، سنگ تراشی، معرق چوب و ارغوان بافی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

 

مدیر فرهنگ سرای شهر بهشت با بیان اینکه در این نمایشگاه هنرمندانی از استان خراسان رضوی حضور یافته اند، افزود: معرفی محصولات فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی و همچنین نشان دادن فعالیت ها و توانمندی های هنرمندان ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بشمار می رود.

 

وی اظهار داشت: این نمایشگاه از 15 بهمن آغاز شده و به مدت 10 روز در جنب فرهنگسرای شهر بهشت واقع در خیابان شهید مدرس، جنب سازمان بنیاد شهید خراسان رضوی ادامه می یابد.

 

بررسی انقلاب اسلامی از منظر سایر کشورها در فرهنگسرای قرآن و عترت

 

حمید غلامی مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت، از برگزاری جشن های انقلابی با حضور راویان و مبلغان انقلابی همزمان با ایام دهه فجر در این فرهنگسرا خبر داد.

 

وی، با اشاره به حضور شخصیت های انقلابی کشور، خانواده های معظم شهید، و حجت الاسلام شریف الحسن در مجموعه برنامه های بزرگداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی در فرهنگسرای قرآن و عترت اظهار داشت: در شرایطی که در کشورهای بیگانه، انقلاب و مردم ایران به گونه ای دیگر تصویر سازی شده و با تبلیغات منفی و سیاست های استکبار سیاه نمایی شده اند، حضور افراد و مبلغینی که با مشاهده وقایع اتفاق افتاده در انقلاب و مشاهده مردم ایران دیدگاه هایی خلاف این سیاه نمایی ها را به مردم کشور خود انعکاس داده اند برای مخاطبان بسیار تأثیر گذار است.

 

غلامی، هدف از برگزاری این همایش را ارج نهادن به فجر انقلاب و همچنین بیان دیدگاه ها و نظرات مردم کشورهای بیگانه در رابطه با انقلاب ایران خواند و افزود: این اقدام گام مؤثری در راستای تبادلات فرهنگی و انقلابی به منظور آگاهی افزایی به ویژه برای نسل جوان محسوب می شود.

 

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت، دعوت از راویان و فعالان انقلاب، برگزاری مسابقه و اهداء جوایز به کودکان و اکران تئاترهای انقلابی را از دیگر برنامه های این فرهنگسرا خواند و تصریح کرد: در خلال این مراسم نیز سعی شده است با دعوت از خانواده های شهدا و سخنرانی آنان، قسمتی از زندگینامه و آرمان های امام راحل(ره) و شهدا برای مخاطبان بیان شده و زمینه برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جدید با آرمان های انقلابی فراهم شود.

 

شایان ذکر است علاقمندان به شرکت در این مراسم که برای عموم مخاطبان اجرا و با برگزاری مسابقه و اهداء جوایز پایان می پذیرد، می توانند همزمان با ایام دهه فجر همه روزه از ساعت 18 الی 21 به فرهنگسرای قرآن و عترت واقع در میدان امام حسین، خیابان خواجه ربیع 7 ،بوستان بهار مراجعه نمایند.

 

برگزاری 10 جشن «لاله های پیروز» با  مشارکت تشکل های مردمی

 

محمد حسین مقدم ‌زاده، مدیر فرهنگسرای سلامت گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر ویژه برنامه جشن «لاله های پیروز» با مشارکت تشکل های مردمی و حضور و همراهی خانواده شهدای انقلاب و حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

 

محمد حسین مقدم ‌زاده، اظهار داشت: جشن «لاله های پیروز» سلسله جشن هایی است که در ذیل برنامه های «ایام خوب بهمن» از 12 تا 21 بهمن ماه در فرهنگسرای سلامت و 8 مسجد منطقه 6  مشهد برگزار می شود.

 

وی افزود: برگزاری تئاتر با موضوع انقلاب اسلامی، اجرای سرود های انقلابی، روایتگری انقلاب اسلامی، برگزاری 2 مسابقه ویژه کودکان و بزرگسالان و تجلیل از فعالان انقلابی محلات منطقه 6 از جمله برنامه های تدارک دیده شده در این جشن ها محسوب می شود.

 

مدیر فرهنگسرای سلامت در ادامه گفت: میهمان های خارجی همچون «حسن بالا» از کشور نیجریه  و «تدویر احمد» تازه مسلمان از کشور بنگلادش نیز به عنوان میهمانان خارجی در این مراسم ها حضور یافته و پیرامون تأثیرات انقلاب اسلامی بر کشور های جهان، ایستادگی و مقاومت ایران در برابر ظلم و ستم، پیشرفت علم و تکنولوژی در کشور، ظلم ستیزی مردم ایران و همچنین وجود رهبران توانمند ایرانی به ایراد سخنرانی می پردازند.

 

مقدم زاده با بیان این مطلب که در این مراسم ها خانواده شهدای انقلاب و حرم مطهر رضوی حضور دارند، گفت: هر شب از 2 خانواده شهید مدافعان حرم و انقلاب اسلامی تجلیل می شود.

 

وی در پایان گفت: درکنار برگزاری این مراسم ها، ویژه برنامه ای برای کودکان با موضوعات نقاشی، پخش فیلم و روایتگری پیروزی انقلاب اسلامی نیز به زبان کودکانه در نظر گرفته شده است.

 

برگزاری 10 جُنگ «پارک مهارت» ویژه دانش آموزان مشهدی

 

مسعود یوسفی، مدیر فرهنگسرای غدیر گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام فرخنده دهه فجر 10 برنامه جُنگ «پارک مهارت» ویژه دانش آموزان مشهدی در این فرهنگسرا برگزار می شود.

 

مسعود یوسفی با بیان اینکه این طرح ویژه دانش آموزان دوره آخر دبستان و دبیرستان های دخترانه و پسرانه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در هر بازدید  بیش از 300  دانش آموز می توانند از برنامه های تدارک دیده شده در این فرهنگسرا استفاده کنند.

 

وی افزود: برنامه جُنگ «پارک مهارت» شامل 11 غرفه از جمله غرفه صنایع دستی شامل نقاشی روی شیشه، سفال،‌ ‌کار با چرم، خیاطی و غرفه معرق شامل غرفه نجوم، غرفه بازی‌های بومی و محلی، مطالعه و یادگیری، کشاورزی، علمی، رباتیک و نانو، ابراز‌شناسی و همچنین غرفه خانه داری شامل دم نوش‌های گیاهی، آشپزی و سفره آرایی است که طی برگزاری آنها دانش آموزان به صورت تئوری و عملی با این مهارت ها آشنا می شوند.

 

مدیر فرهنگسرای غدیر ادامه داد: در این طرح دانش آموزان علاوه بر استفاده از غرفه‌های این پارک از برنامه مختلف دیگری همچون کلیپ های آموزش، اجرای سرود و مقاله نیز بهره‌مند می شوند.

 

وی توجه بیشتر دانش آموزان به ضرورت فراگیری یک یا چند نوع مهارت در کنار کسب علم، و آشنایی با انواع مهارت‌ها و انتخاب یک یا چند مهارت توسط دانش آموزان را از مهم ترین اهداف این برنامه ها دانست.

 

شایان ذکر است که برنامه جُنگ «پارک مهارت» از 11 بهمن ماه آغاز و تا 21 بهمن ماه در محل فرهنگسرای غدیر واقع در بلوار 22بهمن، تقاطع بلوار شهید شیرودی ادامه دارد./1310/پ203/ب4

ارسال نظرات