۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۲۴۵۶۷۹

اخبار دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی ویژه دهه فجر

خبرگزاری رسا- شرکت کارکنان آستان قدس در مسابقات قرآنی تسنیم، افتتاح شعبه جدید دارالقرآن الکریم، برگزاری مسابقه قرآنی «نصر الهی»، حضور قاریان مصری در حرم رضوی از عناوین اخبار دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی ویژه دهه فجر است.
آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: هشت نفر از کارکنان آستان قدس رضوی در سومین دوره از مسابقات قرآنی تسنیم حائز رتبه شده و به مرحله کشوری راه پیدا کردند.


وی افزود:  این مسابقه قرآنی نقش موثری در ارتقای سطح معلومات و آموزه‌های قرآنی و نیز ارتباط و انس بیشتر با قرآن کریم مدیران و کارکنان مجموعه آستان قدس رضوی و خانواده‌های آنها ایجاد کرده است.


حجت الاسلام جلال حسینی با اشاره به این که سومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم (سبک زندگی اسلامی) توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد، افزودک این مسابقه در دو مرحله استانی و کشوری در دیماه سالجاری برگزار شد که در آن 8 نفر از کارکنان مجموعه آستان قدس رضوی حائز رتبه شدند و توانستند به مرحله کشوری راه پیدا کنند.


افتتاح شعبه جدید دارالقرآن الکریم
همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی شعبه جدید دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی و جمعی از استادان قرآنی دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی واقع در مسجد ملاهاشم افتتاح شد.


مهدی لسانی، رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به استقبال گسترده فراگیران به آموزش قرآن و بنا به محدودیت فضایی که برای برگزاری این کلاس‌ها وجود داشت، این اداره اقدام به افتتاح شعبه دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی جنب مسجد ملا هاشم کرد.


وی تصریح کرد: در حال حاضر دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی در مشهد علاوه بر حرم مطهر رضوی، دو شعبه دیگر در منطقه وکیل‌آباد و مسجد ملاهاشم جنب حرم مطهر رضوی را با توجه به استقبال گسترده فراگیران قرآنی تاسیس کرده است که این شعبه به دلیل استقبال ‌علاقه‌مندانی که می‌خواهند آموزش قرآن را در مجاورت حرم رضوی داشته باشند، افتتاح شده است.


لسانی افزود: سال‌های گذشته، امکان برگزاری بیش از دو کلاس در صحن این مسجد وجود نداشت اما با اختصاص فضای ویژه به امکان برگزاری پنج کلاس با ظرفیت 20 نفر مهیا شد که قابلیت استفاده 150 نفر از این کلاس‌ها را در دو شیفت صبح و عصر فراهم کرده است.


رییس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی یادآور شد: این کلاس‌ها برای گروه‌های سنی و مخاطبان مختلف در نظر گرفته شده است.


برگزاری مسابقه قرآنی «نصر الهی»
مسابقه قرآنی «نصر الهی» همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.


روزانه در هر محفل قرآنی مسابقات مناسبی ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی برای عموم زائران و مجاوران در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می شود که در این مسابقات زائران با رجوع به کتاب شریف قرآن پاسخ سوال را یافته و ضمن تلاوت آیه یا آیات، با معنا و مفاهیم آن نیز آشنا می شوند.


شرکت‌کنندگان ملزم به پاسخ 12 سوال تستی هستند، علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه قرآنی می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر به اتاق 17 واحد محافل و مسابقات دارالقرآن الکریم واقع در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی مراجعه کنند.


هدف از برگزاری این مسابقات ارتقای دانش و بینش قرآنی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است که اداره علوم قرآنی با تمسک به سفارش رسول وحی حضرت محمد(ص)، برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف قرآنی اعم از کلاس‌های آموزشی قرآن کریم، نشست‌های تدبری، محافل قرآنی، مسابقات و جشنواره را برای انس بیشتر همگان با قرآن کریم برگزار می‌کند.


طنین ندای وحی قاریان مصری در حرم رضوی
محفل انس با قرآن در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی و همزمان با ایام الله دهه فجر حرم مطهر رضوی با حضور 9 نفر از قاریان و موشحان قرآنی از کشور مصر برگزار شد.


همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، 9 نفر از قاریان برجسته قرآنی و گروه تواشیح «سیدنا» از کشور مصر به منظور اجرای تواشیح و مدیحه سرایی در وصف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف شده و به تلاوت آیات نورانی قرآن کریم پرداختند.


این محفل انس با قرآن روز جمعه 17 بهمن‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) با اجرای تلاوت قرآن و مدیحه‌سرایی باحضور جمعی از علاقمندان به معارف والای قرآنی برگزار شد.


«یوسف قاسم یوسف محمد حلاوه» و «شیخ حسن سعد سلیم جمعه» قاری برجسته بین المللی قرآن از کشور مصر از جمله اعضای این گروه بودند.


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: آقایان نظری آدریانی، وفایی جهان، آرمند، سیف کاشانی، امیرحسین و احمدرضا اعیانی ثانی و خانم‌ها قربانی و هاشمی زو از جمله افراد راه یافته به مرحله بعد هستند.


وی با بیان این‌که این مسابقه با همکاری مرکز آموزش ضمن خدمت آستان قدس رضوی انجام گرفت، خاطرنشان کرد:  مرحله کشوری این دوره از مسابقات، چهارشنبه 29 بهمن در تهران برگزار می شود./1308/پ203/ب6

ارسال نظرات