۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۲۴۷۲۴۵

همایش سوختگان وصل در دو حوزه شعر و داستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوازدهمین همایش سوختگان وصل در دو حوزه شعر و داستان در سالن علامه امینی تهران برگزار شد.
سعيد حداديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید حدادیان دبیر همایش سوختگان وصل،  عصر امروز 27 بهمن ماه در  دوازدهمین همایش سوختگان وصل که در سالن علامه امینی برگزار شد، گفت: از سال 79 که به نام حضرت علی(ع) نام‌گذاری شد دفتر ادبیات و نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران کار خود را آغاز کرد آن هم با برنامه شعری که به مناسبت سال این امام همام برپا شد که در این مراسم قیصر امین‌پور نیز حضور داشت.

 

وی  در ادامه افزود: از سال 1380 وارد مقوله دفاع مقدس به این شکل شدیم که برای نخستین بار همایش ما تحت عنوان سوختگان وصل به تجلیل از جانبازان شیمیایی پرداخت و در دومین همایش نیز در سال 81 به تجلیل از شهدای تفحص اختصاص داشت.

 

حدادیان اظهار داشت: همایش سوم با عنوان «فصل صبوری» به تجلیل از آزادگان 8 سال دفاع مقدس اختصاص یافت و در برنامه چهارم به تجلیل از مفقودین پرداختیم برنامه و همایش پنجم نیز به نکوداشت همسران جانباز مربوط می‌شد.

 

وی در ادامه افزود: پس از آن در سال‌های 87، 88 و 89 در سه منطقه مربوط به دفاع مقدس همچون مجنون، شلمچه و هویزه منزل گزیده و بهره‌ها بردیم، همچنین نهمین دوره از همایش سوختگان وصل هم سال 91 تحت عنوان «سیر و سلوک» آسمان به نکوداشت جانبازان شهید اختصاص یافت.

 

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه همایش سوختگان وصل در دو حوزه شعر و داستان برگزار می‌شود، گفت: قرآن کریم برای عدد 10 یک کمالی قائل است به همین منظور دهمین برنامه ما نیز به شهدای علمی و هسته‌ای اختصاص یافت. یازدهمین برنامه و همایش سوختگان وصل هم در سال 92 به تجلیل از مقام والای مادران شهید با عنوان «آب و آینه» مربوط می‌شد.

 

وی در ادامه افزود : خوشبختانه امسال شاهد رشد خوب ارسال آثار به این دوره از جشنواره بودیم به همین منظور پیشنهادم به مسؤولان این است که اگر دنبال اقتصاد مقاومتی هستند باید برای فرهنگ مقاومت هزینه کنند./817/پ203/ب4

ارسال نظرات