۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۲۴۷۸۵۱
آیت‌الله نعیم‌آبادی:

بازیابی تاریخ سبب نزدیک‌تر شدن شیعه و سنی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: باید سعی کنیم با بازیابی تاریخ به گونه‌ای مرزهای میان شیعه و سنی را حفظ کرده یا آن را به یکدیگر نزدیک‌تر کنیم.
آيت الله نعيم آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان هرمزگان، آیت‌الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان در همایش وهابیت شناسی که صبح امروز در شهرستان سیریک برگزار شد با اشاره به افراط‌گرایی در جهان اسلام گفت: به طور کلی وقتی به قرآن نگاه می‌کنیم می‌بینیم که قرآن می‌گوید کسی مسلمان است که در وسط یا میانه باشد و اعتدال را رعایت کند و بالانس بین افراط و تفریط را رعایت کند.

امام جمعه بندرعباس بیان داشت: کسی که به سوی افراطی گرایی رفته است نتوانسته است میانه افراط و تفریط را پیدا کند.

 

آیت‌الله نعیم آبادی در مثالی از ظاهر و باطن در نماز گفت: نماز، سجده و رکوع و سجود نیست این‌ها ظاهر نماز هستند شما باید به باطن نماز توجه کنید و اگر کاری به باطن نماز نداشته باشید از اصل فلسفه نماز دور افتاده‌اید.

 

وی درباره نقش گفت‌وگوی بین شیعه و سنی گفت: به دلیل جهل عوام در بین شیعیان و سنیان افسانه‌ای وجود دارد که شیعه و سنی از ابتدا با یکدیگر درگیر بوده‌اند در صورتی که من به عنوان یک محقق تاریخ تا آنجا که می‌دانم شیعه و سنی با یکدیگر به صورت مسالمت آمیز اقدام به داد و ستد و تجارت و ازدواج با یکدیگر کرده‌اند و هرگونه اختلافی را علمای آن‌ها نشانه افراطی گرایی دانسته‌اند.

 

آیت‌الله نعیم آبادی گفت: نتیجه می‌گیریم که بعضی وقت‌ها چیزهایی سبب جدا شدن مرزهای دوستی شیعه و سنی شده است اما راه‌هایی وجود دارد و باید سعی کنیم با بازیابی تاریخ به گونه‌ای این مرزها را حفظ کنیم یا آن را به یکدیگر نزدیک‌تر کنیم.

 

وی تصریح کرد: دعوای امروز، دعوای بین شیعه و سنی نیست بلکه دعوای سلفی گری با شیعه است.


آیت‌الله نعیم‌آبادی در پایان گفت: خبرگزاری‌های دنیا وقتی می‌خواهند گزارش دهند که داعش کیست می‌گویند آن‌ها سنی‌هایی هستند که بر علیه شیعیان مبارزه می‌کنند در حالی که آن‌ها سنی اصیل نیستند و سلفی هستند./9191/پ202/ب4

ارسال نظرات