۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۲۴۷۸۷۲
حجت­الاسلام فرحزاد:

گذشت و شرح صدر راه عبور از سختی­ها و مشکلات/اهل بیت مظهر تمام نمای صفات و تجلیات خدا هستند

خبرگزاری رسا ـ این کارشناس دینی با بیان روایاتی از اهل بیت(ع) گفت: انسان با عفو، گذشت و شرح صدر می­تواند از سختی­ها عبور کند.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام حبیب­الله فرحزاد، امشب در جمع زائران در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اثر ذکر صلوات اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند شفاعت من بر آن گنهکارانی که هر  روز و هر شب بر محمد(ص) و آل محمد(ص) صلوات می­فرستند، واجب می­شود.

 

این کارشناس دینی با اشاره به اهمیت شرح صدر تصریح کرد: بایستی از خدا شرح صدر بخواهیم؛ حضرت علی(ع) فرمود دل­های انسان­ها مثل ظرف می­باشد هر انسانی که روح، قلب و جانش بزرگ است، از همه مردم بهتر است؛ در رأس همه بهترها، 14 معصوم هسند که عظمت و روحشان بسیار بزرگ است.

 

وی ابراز داشت: اهل بیت(ع) مظهر تمام نمای صفات و تجلیات خدا هستند؛ تو را می خوانیم به اسامی که رکن و قوام همه موجودات به محمد(ص) و آل محمد(ص) است.

 

اهل بیت رکن و اساس و قوام موجودات هستند

 

حجت­الاسلام فرحزاد با بیان روایتی خاطرنشان کرد: دلیل اینکه در روایات می­فرمایند اگر حجت خدا نباشد، زمین اهلش را فرو می­برد این است که خدای متعال در ابتدا نور اولیای خود را خلق کرد و همه وجود عالم شعاع وجود این بزرگواران است؛ اهل بیت، رکن و اساس و قوام موجودات هستند.

 

این کارشناس دینی با اشاره به اثرات وجود امام در هر عصر و زمانی گفت: اگر امام زمان نباشد، همه موجودات از بین می روند، مگر اینکه امام دیگری وجود داشته باشد؛ رابط و حلقه اتصال بین خداوند و انسان­ها، امام است و بنابراین سعه وجودی این حضرات، به اندازه خلقت است.

 

وی افزود: در نهج­البلاغه آمده است که حضرت علی(ع) با کمیل به بیرون از شهر رفتند، آن حضرت نفس عمیقی کشیدند سپس فرمودند ای کمیل قلب ها، روح­ها و جان­ها به منزله ظرف است و آن ظرفی که بزرگتر است، از همه بهتر است.

 

حجت­الاسلام فرحزاد دقت نکردن به بدی­های دیگران را از علامات بزرگی، شرح صدر، گذشت و عفو دانست و اظهار داشت: خوب نیست که انسان بدی­های دیگران را ببیند و عیب خود را نبیند و انسان نباید بدی­کردن و رفتار بد دیگران را در دل نگه دارد و باید ببخشد.

 

این کارشناس دینی با بیان این که انسان­ها آیینه یکدیگرند، تصریح کرد: یکی از برداشت­هایی که از این حدیث می­شود، این است عیب دیگران را می­بینیم و عیب خود را نمی­بینیم و بایستی به خود گفت که اگر من خوب شوم، دیگران نیز خوب می شوند.

 

وی با اشاره به روایتی افزود: حضرت علی(ع) می­فرمایند انسانی که می­خواهد مربی و معلم دیگران باشد، باید چیزهایی که انتظار ندارد دیگران انجام دهند، خود نباید انجام دهد و بایستی آن را ترک کند؛ باید مثل آینه بود که بدی کسی را به خود او می­گوید و در خود نگه نداشته و در پشت سر فرد، عیب او را نشان نمی­دهد.

 

گذشت و شرح صدر راه عبور از سختی­ها و مشکلات

 

حجت­الاسلام فرحزاد با بیان روایتی از رسول خدا(ص) درباره گذشت و عفو اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند اگر کسی از بدی دیگران بگذرد و عفو کند، خدا در دنیا گذشت او را به بزرگی و عزت تبدیل می­کند؛ انسان با عفو، گذشت و شرح صدر می­تواند از سختی­ها عبور کند.

 

این کارشناس با اشاره به قتل حضرت حمزه(ع) گفت: وقتی خبر کشته شدن عموی پیامبر اکرم(ص) را به آن حضرت دادند، رسول خدا(ص) قاتل عمویش را بخشید و عفو کرد./822/پ202/ف

ارسال نظرات