۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۲۴۸۱۹۱
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات:

تغییر فرهنگ از راه آموزش به دست می آید نه از راه وراثت و ژن بشری

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات کشور در نشست هم اندیشی کارشناسان امور فرهنگی ادارات کل تبلیغات اسلامی گفت: تغییر فرهنگ از راه آموزش به دست می آید نه از راه وراثت و ژن بشری.
حجت الاسلام روحاني نژاد معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد با ارائه تعریفی از فرهنگ، گفت:فرهنگ آن چیزی است که با آن زندگی می‌کنیم. فرهنگ از آن مردم است. تغییر فرهنگ هم از راه آموزش به دست می آید نه از راه وراثت و ژن بشری.

 

وی ادامه داد: باید محیط مدرسه ها، دانشگاه ها، مساجد و تفرجگاه ها به گونه ای باشد که جامعه بتواند از طرق مختلف به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرهنگ صحیح را بیاموزد. شما کارشناسان فرهنگی هم می توانید از بستر یادگیری نهایت استفاده را ببرید.

 

روحانی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و یادآور شد: جنگ ما یک جنگ فرهنگی است. آنها می خواهند فرهنگی کشورهای مستقل را تحت تاثیر خود قرار بدهند. ایران اسلامی هم تحت تاثیر این تهاجم گرفته که با آگاه کردن مردم با خلاقیت و نوآوری می توانیم از آن عبور کنیم. معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به وظایف مهم این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی باید سازماندهی بشود. ما باید در مقابل دشمن به یک هم افزایی دست پیدا کنیم.

 

وی به حرکت های خودجوش فرهنگی مردم اشاره کرد و گفت: این گونه حرکتهای خودجوش را باید در استانها و شهرستانها کشف کنیم و در کنار هم قرار دهیم. ممکن است این حرکتهای خودجوش یک جریان فکری و فرهنگی مثبت را ایجاد کند. نباید این حرکتهای خودجوش را به حال خود رها کنیم تا از بین بروند.

 

روحانی نژاد با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگ اسلامی، تاکید  کرد: لازمه مصون سازی فرهنگ جامعه وارد شدن در عرصه جنگ فرهنگی است. ظرفیتی که ما در هجوم فرهنگی داریم در هیچ فرهنگ دیگری وجود ندارد. فرهنگ ما قطعا می تواند فرهنگ های دیگر را تحت تاثیر قرار دهد. ما موظف هستم شیوه عملی و روش پیامبر اسلام  و ائمه معصومین و مقام معظم رهبری را اتخاذ کنیم.

 

وی در پایان صحبتهایش کارشناسان امور فرهنگی ادارات کل تبلیغات اسلامی را به منظور احیای ارزشهای اسلامی، مصون سازی فرهنگ و برگزاری گفتمانهای دینی به مطالعه و تمرکز بر کتابهای سنن النبی علامه طباطبایی، مفاتیح الحیات جوادی آملی، صحیفه نور امام (ره) و حدیث ولایت شامل مجموعه سخنان مقام معظم رهبری توصیه کرد.

 

گفتنی است، نشست هم اندیشی کارشناسان امور فرهنگی ادارات کل تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان در حال برگزاری است.بیان اهداف، وظایف و راهکارهای اجرایی در حوزه ماموریت های اداره کل امور فرهنگی رسانه و فناوری های نو، تبیین ماموریت ها، سیاست ها و راهبردهای سازمان در حوزه فرهنگی، برگزاری کارگاه توجیهی فعالیت های فرهنگی (گفتمان دینی، رسانه و فضای مجازی، اقشار اجتماعی، مقابله با جنگ نرم ) و جمع بندی مباحث و اهدای تقدیرنامه از جمله مهمترین برنامه های این یک نشست یک روزه است./1325/د102/ی

ارسال نظرات