۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۴۸۵۶۱
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

با وجود تعلیق فعالیت هسته ای کشور هیچ تحریمی برداشته نشده است/ مسأله تحریم ارتباطی با انرژی هسته ای ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه ما در توافق ژنو بالاتر از 95 درصد هسته‌ای خود را واگذار کردیم یک درصد هم از تحریم‌ها برداشته نشد، ما اگر انرژی هسته‌ای را هم نخواهیم تحریم‌ها برداشته نخواهد شد.
حجت الاسلام نبويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام سیدمحمودنبویان نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی، عصر امروز در میزگرد هسته‌ای باعنوان "تجربه تلخ اعتماد" که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امروز در کشور اختلاف بر سر دو رویکرد است یکی این‌که ما می‌توانیم روی پای خود ایستاده رشد کرده و منشا خدمت باشیم و دیگر این است که آنچه را که دشمن دیکته کرد بپذیریم و عزت مهم نیست زندگی ما درست خواهد شد، در حالی‌که کنار آمدن با آمریکا نه تنها زندگی ما درست نمی‌شود بلکه چیزی جز ذلت برای ما ندارد.

 
وی افزود: امروز تیم مذاکره کننده منافع ملی ایران را واگذار می‌کند اگر توافقنامه ژنو جای افتخار دارد چرا ظریف یک کلمه از آن را برای مردم بیان نمی‌کند و اصرار بر نگفتن هم دارد، چگونه به آمریکا که با چاقو گلوی ملت ایران را می‌برد اعتماد می‌کنید آیا با این همه نشست و برخواست تورم، گرانی و تحریمی از این ملت برداشته شد.
 
 
ظریف به صورت علنی اعلام می‌کند ما خودمان نمی‌خواهیم غنی‌سازی داشته باشیم
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در مذاکرات از همان اول تا امروز نه تنها هیچ نوع امتیازی کسب نشده بلکه امیتاز هم به طرف مقابل داده شده است عقب‌نشینی روی عقب‌نشینی صورت می‌گیرد هیچ پیشرفتی در تاسیسات هسته‌ای نشده و ظریف به صورت علنی اعلام می‌کند ما خودمان نمی‌خواهیم غنی‌سازی داشته باشیم، کجای این کار مطابق منافع ملی است.
 
 
حجت الاسلام نبویان اظهار داشت: بر اساس این توافقات هر فعالیت هسته‌ای ایران باید با توافق آمریکا باشد آقایان مذاکره کننده هم پذیرفتند آنها از خط قرمز مردم و نظام عبور کردند چرا صداقت نداشته در حالی که حق غنی‌سازی را واگذار کردند به مردم نمی‌گوید.
 
این همه تیم مذاکره کننده تعهد داده اما در مقابل طرف آمریکایی کوچکترین تعهدی نداده است
نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی، بیان داشت: عراقچی می‌گوید 20 درصد را واگذار کردیم تا آمریکا 5 درصد را بپذیرد، با این وجود باید آمریکا لیبل این 5 درصد مکان غنی سازی، و زمان غنی سازی را نیز مشخص کند این همه تیم مذاکره کننده تعهد داده اما در مقابل طرف آمریکایی کوچکترین تعهدی نداده است.
 
وی عنوان کرد: با توافقی که شما داشتید پول‌های بلوکه شده که داده نشد، 80 درصد از پول‌ فروش نفت به پول‌های بلوکه شده اضافه می‌شود، پتروشمی و کشتیرانی که آزاد نشده است، چه دادیم چه گرفتیم، وعده برداشتن تحریم‌ها طی 20 سال آینده آن هم در صرفا در مورد انرژی هسته‌ای پیروزی بزرگی است.
 
این توافقنامه همه چیز ما را داد اما چیزی به دست نیاورد
حجت الاسلام نبویان گفت: همه دانشگاه‌ها سخنرانی بنده را لغو کرده و عنوان می‌کنند منافع ملی به خطر می‌افتد درحالی‌که منافع فتنه‌گران به خطر می‌افتد، آنها به صدا و سیما فشار می‌آورند که نباید حرف‌های جان کری و اوباما پخش شود زیرا این بر خلاف امنیت ملی است این توافقنامه همه چیز ما را داد اما چیزی به دست نیاورد، این تیم ضعیف است همه منافع ملی رفت چیزی هم به دست نیامد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی، اظهار داشت: متاسفانه ما در توافق ژنو بالاتر از 95 درصد هسته‌ای خود را واگذار کردیم یک درصد هم از تحریم‌ها برداشته نشد، ما اگر انرژی هسته‌ای را هم نخواهیم تحریم‌ها برداشته نخواهد شد.
 
هر زمان دولت دست اصلاح‌طلبان می‌افتد قیمت نفت پایین می‌آید
وی افزود: هر زمان دولت دست اصلاح‌طلبان می‌افتد قیمت نفت پایین می‌آید زیرا سران آن نسبت به ارتباطبا دشمن خوشبین هستند و در حالی که دشمن مانند سگ است که هر چه به او اعتماد کنی کوتاه نخواهد آمد کفار و ظالمان مایه عزت نیستند.
 
حجت الاسلام نبویان ابراز کرد: توافقات دو مرحله‌ای بر روی کلیات و جزئیات برای این است که دشمن می‌خواهد بر روی خطوط قرمز نظام دست بگذارد، امروز تنها مقام معظم رهبری مدافع منافع این مردم است ایشان می‌فرمایند اگر قرار است تحریم‌ها برداشته شود باید یک جا برداشته شود اما تیم مذاکره کننده به نظر نمی رسد اصراری برای توافق یک مرحله ای داشته باشد./807/پ202/ش
 
ارسال نظرات