۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۲۴۸۷۸۹
امام جمعه بجنورد:

بانوان سیره حضرت زینب را الگوی زندگی و فعالیت‌های اجتماعی خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید بانوان جامعه اسلامی سیره حضرت زینب(س) را الگوی زندگی خانوادگی و فعالیت اجتماعی خود قرار دهند.
حجت الاسلام يعقوبي - آيين بزرگداشت روز پرستار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد عصر امروز در جشن بزرگ روز پرستار و سالروز یکصد سالگی دانشگاهی شدن پرستاری که همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) در محل سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار شد، بر ترویج و گسترش بیش از پیش شیوه و سیره حیات ائمه اطهار(ع) و اولیای الهی در جامعه تأکید کرد.

 

وی با تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار و بهورز، اظهار کرد: پرستاران کار سخت خود را با عشق به مردم انجام می دهند و هیچ پرداخت مادی نمی تواند با ارزش کار آنها برابری کند به همین دلیل نیز فعالیت آنها از نظر معنوی و اجر اخروی ویژه است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: حضرت زینب(س) الگوی همه پرستاران است چرا که در عین ادای وظیفه خانوادگی و پرستاری، برای انتقال ارزش های عاشورا نیز پرچم مکتب حسینی را در دست گرفت و به خوبی این رسالت خطیر را انجام داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که روز پرستار از آن جهت که روز ولادت شیرزن کربلا و قهرمان عاشورا بوده مبارک و فرخنده است، افزود: حضرت زینب(س) الگوی جامعی بوده و سیره آن حضرت می تواند سرمشق مناسبی برای زنان و مردان و همه مؤمنان باشد.

 

وی حضرت زینب(س) را الگوی تمام عیاری برای کسانی که می خواهند خدمت بی منت داشته باشند دانست و گفت: این بانوی بزرگوار ضمن پاسداشت ارزش های عاشورایی، از زخم دیدگان حادثه عاشورا به خوبی پرستاری کرد و لازم است بانوان جامعه اسلامی سیره آن حضرت را الگوی زندگی خانوادگی و فعالیت اجتماعی خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که جهان بینی حضرت زینب(س)، جهان بینی با بینش بالا است، اضافه کرد: باید بانوان جامعه اسلامی سیره حضرت زینب(س) را الگوی زندگی خانوادگی و فعالیت اجتماعی خود قرار دهند.

 

وی همچنین با قدردانی از پزشکان و پرستارانی که در نماز جمعه نمازگزاران را به طور رایگان ویزیت می کنند، گفت: اخلاق نیک و برخورد مناسب پرستاران با بیماران در بهبود مریضی آنها نقش بسزایی دارد.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی برخورد خوب با مریض، اخلاق مناسب و تلقین بهبودی به بیمار هنر بالای پرستاران بوده و اثر و ارزش آن از کار پزشکان کمتر نیست چرا که روی گشاده و اخلاق نیک پرستاران نیمی از درمان را شامل می شود.

 

ابراهیم گلمکانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان خراسان شمالی نیز در این آیین با اشاره به رسالت عظیم پرستاران، اظهار کرد: هرچند تعداد پرستاران ما نسبت به استاندارد جهانی پایین تر است اما با این وجود آنها با ایثار و فداکاری، هیچ گاه از رسالت خود غافل نمی شوند.

 

وی آثار بزرگ طرح تحول نظام سلامت را مرهون تلاش های پرستاران دانست و افزود: طرح تحول سلامت، هدفمندی یارانه ها را به تمامی معنا کرد و با اجرای این طرح اکنون به گونه ای شده که خانواده ها در صورت داشتن بیمار، تنها نگرانی آنها خود بیماری بوده و بابت هزینه های درمان نگرانی چندانی ندارند.

 

جلیل نیستانی، رییس سازمان نظام پرستاری استان خراسان شمالی نیز در این مراسم، اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری مطالبات برحق خود را به طور قانونی پیگیری می کند و در آستانه صد سالگی دانشگاهی شدن پرستاری، لازم است پرستاری به سمت تخصصی شدن پیش برود.

 

گفتنی است، در این مراسم از 34 پرستار نمونه استانی و دو پرستار نمونه کشوری خراسان شمالی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات