۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۲۴۸۸۲۰
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

پرداخت زکات موجب تطهیر مال می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: شیطان همواره به دنبال منصرف کردن انسان ها از پرداخت دیون آنها است اما مؤمنان با عمل به دستورات دین به هوای نفس خود پشت کرده و دست رد بر سینه شیطان می زنند.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم سه شنبه شب در جمع زائران حرم حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، گفت: خداوند در هر آیه از قرآن که انسان ها را به خواندن نماز امر کرده، به پرداخت زکات نیز سفارش کرده است.

 

وی افزود: در آیه 103 از سوره توبه خداوند خطاب به پیامبر اسلام(ص) می فرماید که از اموال مردم صدقه بگیر که صدقه اینجا به معنای زکات است و تنها موردی است که خداوند در قرآن امر به گرفتن زکات می کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت: در قرآن آمده است که از نشانه های افراد با ایمان کمک به مساجد است که می تواند در ساخت، تعمیر و یا روشنایی آن باشد و خداوند افراد را تشویق به کمک به مسجد کرده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که پرداخت زکات موجب تطهیر مال می شود، افزود: برای تطهیر اموالی که شامل پرداخت زکات می شوند باید طبق دستور اسلام قسمتی از آنها به عنوان زکات پرداخت شود، چرا که مال پاک اثر خود را در انسان و زندگی می گذارد و نور آن در قلب آدمی ایجاد می شود.

 

وی گفت: نماز خواندن یک کار عبادی است و ما باید عبادت عملی را همرا با آن انجام دهیم که غیر از این درست نخواهد بود، بنا براین باید به همه دستورات خداوند عمل کرد تا دین را گزینشی عمل نکرده باشیم.

 

به گفته وی، خداوند به اهل زکات درود می فرستد و رعایت مسائل شرعی بسیار حائز اهمیت است، چرا که درود خداوند سبب آرامش و عاقبت بخیری ما خواهد شد.

 

وی با شاره به این که پرداخت خمس و زکات موجب از بین رفتن مال نمی شود، افزود: برخی گمان می کنند که اگر قسمتی از مال خود را به عنوان زکات و خمس پرداخت کنند، از مال شان کم می شود، در صورتی که این امر سبب برکت در مال آنها خواهد.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت: شیطان همواره به دنبال منصرف کردن ما از پرداخت دیون مان است و مؤمنان با پشت کردن به هوای نفس خود با هدف اطاعت از امر خداوند، به رفتار صحیح و عمل به وظایف خود، دست رد بر سینه شیطان رجیم می زنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که همه اموال ما متعلق به خداوند متعال است، افزود: خداوند دانه گندم را می شکافد تا ما از آن بهره مند شویم و به ما فکر و توان کار کردن داده است تا امرار معاش کنیم و همراه با این نعمات پرداخت زکات و خمس را نیز واجب کرده است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات