۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۴۹۴۴۵

ساخت زائرسرا برای زائران خراسان جنوبی در مشهد

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه بیرجند از ساخت زائرسرای امام رضا(ع) برای زائران خراسان جنوبی در مشهد مقدس خبر داد.
امام جمعه بيرجند حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، گفت: در نیمه دوم فرودین ماه سال آینده ساخت زائرسرای امام رضا(ع) برای زائران به‌ویژه زائران محروم خراسان جنوبی در مشهد مقدس آغاز می‌شود.

 

وی با اشاره به واگذاری این زمین به بنیاد زائر خراسان جنوبی افزود: امید است افتتاح این زائرسرا بتواند به افزایش خدمت‌رسانی به زائران محروم خراسان جنوبی کمک کرده و بتواند زمینه سفر این عاشقان امام رضا(ع) را به مشهد ایشان فراهم کند.

 

امام‌جمعه بیرجند بابیان این‌که ساخت این زائرسرا با توجه به افزایش سفر کاروان‌های پیاده از نقاط مختلف استان در مناسبت‌های مختلف به مشهد مقدس ضروری است، تأکید کرد: با توجه به این‌که ساخت این پروژه نیازمند اعتبار است افراد علاقه‌مند و خیران با مراجعه به سایت بنیاد زائر خراسان جنوبی کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را برای ساخت این زائرسرا اهدا کنند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی بابیان این‌که مردم خراسان جنوبی همراه اعتقاد خاصی به اهل‌بیت(ع) داشته و در ساخت حرم برای اهل‌بیت (ع) و کمک به حرم اهل‌بیت(ع) پیشگام بوده‌اند، افزود: عشق مردم خراسان جنوبی به اهل‌بیت(ع) به‌گونه‌ای است که در حال حاضر تنها در شهرستان فردوس که از شهرهای کوچک خراسان جنوبی 11 کارگاه بافت قالی برای اهدا به عتبات عالیات برپاشده است.

 

وی بابیان این‌که همه‌ساله از خراسان جنوبی بیشترین کاروان پیاده عازم مشهد مقدس می‌شوند، ادامه داد: در ایام دهه فاطمیه هم کاروان‌های مختلفی از خراسان جنوبی بر اساس آمارها عازم مشهد مقدس هستند.

 

امام‌جمعه بیرجند ادامه داد: با توجه به این‌که ایام سال نو مصادف با ایام شهادت حضرت زهرا(س) است باید شادی‌های مردم به‌گونه‌ای باشد که به ساحت حضرت زهرا(س) توهین نشود و مردم دین‌مدار و ولایت مدار ایران باید همچون سال‌های گذشته حرمت اهل‌بیت(ع) را حفظ کنند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی تصریح کرد: باید در ایام عزاداری‌های خود حرمت سایر مسلمانان را حفظ کنیم.

 

امام‌جمعه بیرجند همچنین با اشاره به این‌که مردم منتظر شنیدن خبرهای خوش از مصوبات سفر ریاست جمهوری به خراسان جنوبی هستند، ادامه داد: مسؤولان باید مصوبات سفر ریاست جمهوری را در خراسان جنوبی پیگیری کرده و زمینه تحقق این مصوبات را فراهم کنند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و ادامه خشک‌سالی‌ها از مردم خواست در مصرف آب و سایر نعمات الهی صرفه‌جویی کرده و تجمل‌گرایی و اسراف را از زندگی خود حذف کنند./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات