۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۴۹۸۶۴
آیت الله ممدوحی:

رصد نیازهای جامعه برای بهره‌وری از سرمایه‌گذاری واقفان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که برای شناسایی و رصد نیازهای جدید جامعه به منظور ارائه به واقفان نیازمند اتاق فکر هستیم، گفت: می‌توان نیت‌های جدیدی را به طور مثال در حوزه‌هایی مانند جاده‌سازی، احداث درمانگاه، مراکز بهداشتی و آموزشی جزو اولویت‌ها قرار داد تا نیات خیرین و واقفان به آن سمت و سو هدایت شود.
آيت الله ممدوحي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف استان قم در دیدار با آیت‌الله ممدوحی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری گزارشی از روند فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی برای ایام نوروز ارائه کرد.

 

آیت‌الله حسن ممدوحی هم در این دیدار، وقف را ابتکار بسیار خوبی در دین اسلام دانست و افزود: در اسلام از ثروت فعلی اضافه بر مصرف مردم برای آینده استفاده می شود که همان وقف نام دارد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در حقیقت وقف سبب می‌شود اموالی که یک فرد دارد برای دیگران هم مورد استفاده قرار گیرد و حتی آیندگان هم از آن بهره‌مند شوند.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارکردهای وقف، ذخیره اموال و ثروت برای روزهایی است که جامعه به آنها نیاز دارد یا گروهی از مردم از مالی که وقف شده بهره‌مند می‌شوند.

 

آیت‌الله ممدوحی با بیان اینکه برای شناسایی و رصد نیازهای جدید جامعه به منظور ارائه به واقفان نیازمند اتاق فکر هستیم گفت: می‌توان نیت‌های جدیدی را به طور مثال در حوزه‌هایی مانند جاده‌سازی، احداث درمانگاه، مراکز بهداشتی و آموزشی و ... جزو اولویت‌ها قرار داد تا نیات خیرین و واقفان به آن سمت و سو هدایت شود./1325/د102/ف

ارسال نظرات