۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۴۹۹۴۷
نماینده خبرگان رهبری:

اسلام تأکید فراوانی بر شایسته‌سالاری دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با اشاره به دیدگاه اسلام در استفاده از اصحاب متخصص و متعهد در کشورداری گفت: وحدت ایجاب می کند در مسؤولیت ها افراد شایسته و مومن را به کار بگیریم.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در تبریز همراه بود، اظهار داشت: اخلاق‌مداری و مردم‌داری دو اصل مهم موفقیت مسؤولان به حساب می آید.

 


وی با بیان این‌که در نظام اسلامی برخی گناهان ریشه کن شده اما بازار غیبت، افترا و شایعات رواج یافته که بی سابقه است، خاطرنشان کرد: اگر جامعه بهسمت اخلاق و معرفت حرکت کند و این مسیر با پیش‌گامی مسؤولان نظام همراه باشد، به یقین بسیاری از معضلات اجتماعی و اخلاقی بر طرف خواهد شد.

 


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح دیدگاه‌های اسلامی و قرآنی در به کارگیری از افراد شایسته در اداره حکومت و با بیان این‌که درست نیست به خاطر نداشتن سنخیت فکری مدیری، همه را کنار بزنیم. افزود: وحدت ایجاب می کند در مسؤولیت ها افراد شایسته و مومن را به کار بگیریم.

 


نماینده خبرگان رهبری همچنین ولایت‌مداری را وحدت، عزت و اقتدار نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: همه باید در خط و صراط مستقیم رهبری حرکت کنیم، چراکه منادی وحدت در جمهوری اسلامی ایران رهبری است و برهمه واجب است وحدت را بیش از پیش رعایت کنند، چرا که سعادت دنیا و آخرت در این است.

 


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود محاسبه را جزء مباحث اخلاق اسلامی عنوان کرد و گفت: علمای اخلاق برای سیر و سلوک معنوی انسان چهار مرحله مشارکه، مراقبه، محاسبه و معاتبه را قائل هستند؛ از سوی دیگر اعتقاد به مقدرات الهی و اصل مسئولیت‌پذیری از فرعیات محاسبه است.

 


وی افزود: بر اساس معارف قرآنی هر عملی که انجام می‌دهیم روز قیامت خود عمل حاضر خواهد بود و با اعتقاد به این اصول اصل مسؤولیت پذیری در انسان متجلی می‌شود بنابراین منطقی نیست محاسبه اعمال را به قیامت واگذاریم و بهتر است از همین امروز دست به کار شویم.

 


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در سنانی با ارایه گزارشی از وضعیت استان اظهار داشت: در استان بین همه جناح ها و گروه های سیاسی آرامش حاکم بوده و استان بر اساس ارزیابی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی یکی از استان های برتر کشور است.

 


وی با اشاره به تدوین برنامه توسعه استان با در نظرگرفتن برنامه های بالادستی، افزود: شرایط ویژه جغرافیایی و هم مرزبودن با دو کشور و قرارگرفتن در شاهراه اتصال ایران به اروپا، این استان را از نظر اقتصادی در موقعیت برتر قرار داده و با مدیران استان هم قسم شده ایم تا خدمت صادقانه به مردم را سرلوحه خود قرار دهیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات