۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۵۰۰۹۴
استاد حوزه و دانشگاه:

سبک زندگی اسلامی بستری برای رشد و تعالی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که سبک زندگی اسلامی جهت بخش زندگی انسان در مسیر عزت است، بیان داشت: برای زیست بهتر، حیات طیبه و تشکیل دادن مدینه فاضله ای که هم سبب عزت دار دنیا و عزت دار عقبی و آخرت می شود به آن نیاز داریم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که بهره گیری از سبک زندگی اسلامی زندگی انسان را در مسیر ارزشمندی قرار می دهد، گفت: باید تلاش کنیم تا سبک زندگی اسلامی را از محضر قرآن و احادیث کسب کنیم.

 

وی با تاکید بر این که سبک زندگی اسلامی جهت بخش زندگی انسان در مسیر عزت است، بیان داشت: برای زیست بهتر ، حیات طیبه و تشکیل دادن مدینه فاضله ای که هم سبب عزت دار دنیا و عزت دار عقبی و آخرت می شود به آن نیاز داریم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که سبک زندگی دینی بهره گرفته از قرآن و اهل بیت (ع) است، خاطرنشان کرد: سبک زندگی دینی که از سیره علمی و عملی نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت (ع) سخن می گوید پس با قرار گرفتن در آن مسیر سبک زندگی می تواند عزت دنیا و آخرت را ایجاد کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: خانه و خانواده از جایگاه ارزنده و والایی برخوردار است که باید تلاش کنیم از این بستر ارزشمند در راستای تعالی بهره گیری کرده و زمینه ساز سعادت اعضای آن باشیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که مفتایح الحیات و رساله حقوق امام سجاد(ع) را به عنوان دو کتابی ارزنده در اختیار داریم، خاطرنشان کرد: باید از این کتب گرانقدر در مسیر زندگی خود بهره گیری کنیم که ثمرات بسیاری دارد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: حقوقی که همسر از شوهر خود دارد و شوهر وظایفی که از همسر خودش دارد حقیقتاً این دو نفر هستند و می خواهند با حضورشان و با مبانی علمی و عملی خود فرزندانی را تربیت کنند که سبب عزت جامعه شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که وجود همسری وفادار و مهربان که در مشکلات و سختی‌ها، غم‌ها و شادی‌ها همراه و همدم انسان بوده و همسفری مطمئن و دل سوز در سفر پرفراز و نشیب زندگی باشد، افزود: این امر در صورتی تحقق پیدا می‌کند که فضای حاکم بر زندگی مشترک فضایی همراه با صفا و صمیمیت و محبت باشد و اصول و قواعد آن بر سیره ائمه‌ اطهار(ع) منطبق باشد.

 

وی ادامه داد: حق همسر بر شما این است که بدانید خداوند متعال با آفرینش این همسر آرامش، وفاق، انس و نگهداری تو را فراهم کرد که حقیقتاً مادام این که همسر در خانه است آرامش و مهربانی و محبت و مودت است و اگر خدایی ناکرده زمانی خلل در این موارد وجود داشت ما در انتخاب مان اشتباه کردیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که ما برای انتخاب زندگی و حیات طیبه فرزندانمان باید دقت داشته باشیم، گفت:  همان گونه که پدران ما دقت داشتند و آن ها مبانی اعتقادی خودشان را می رفتند بسیار تحقیق می کردند و چندین نفر را می فرستادند هم از ناحیه دختر و هم از ناحیه پسر و ما هم باید این چنین باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: دانشمندان، نخبگان و دل سوزان بیایند همانند این شبکه های ماهواره ای که دارند تبلیغات می کنند چندین شبکه  ماهواره ای که حرف از سبک زندگی دینی و اسلامی می زند را ایجاد کنند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات