۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۲۵۱۴۷۴
معاون تسهیلاتی امور طلاب حوزه علمیه استان قم خبر داد؛

فعال سازی بخش تربیت بدنی در مدارس علمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون تسهیلاتی امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان قم به بیان ضرورت و اهمیت ورزش میان طلاب و روحانیان پرداخت و افزود: معاونت امور طلاب و دانش آموختگان بخش رابط‌های تربیت‌بدنی و سلامت در مدارس علمیه تشکیل داده و که با استقبال گسترده روبه‌رو شده است.
المپياد فرهنگي ورزشي طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین کریمی، معاون تسهیلاتی امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان قم، در مراسم اختتامیه اولین المپیاد فرهنگی ورزش طلاب حوزه علمیه قم، که در سالن همایش‌های مدرسه معصومیه برگزار شد، گفت: برخی از روحانیان به سبب تحقیق و مطالعه زیاد و عدم تحرک بدنی دچار بیماری همچون دیسک کمر، خمودگی، پیری زودرس و افسردگی روحی می‌شوند و بهترین راه حل برای درمان این بیماری‌های اهتمام طلاب به امر ورزش است

 

حجت الاسلام کریمی در ادامه سخنان به سخنان رهبر معظم انقلاب در امر ورزش اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده‌اند: «باید طلبه‌ها را وادار به ورزش کرد، ورزش، اطمینان و اعتماد نفس در انسان ایجاد می‌کند؛ جوان را به خودش مطمئن و خاطر جمع می‌کند. خاصیت طبیعی ورزش این است که آن‌ها را از آن حالت خمود و رکود بیرون می آورداین یکی از کارهایی است که روی آن باید برنامه‌ریزی کرد».

 

وی  به بیان ضرورت و اهمیت ورزش میان طلاب و روحانیان پرداخت و افزود: معاونت امور طلاب و دانش آموختگان بخش رابط‌های تربیت‌بدنی و سلامت در مدارس علمیه تشکیل داده و که با استقبال گسترده روبه‌رو شده است.

 

 وی  عنوان کرد:  معاونت امور طلاب و دانش آموختگان با 6 سالن ورزشی قرارداد دارد؛ سالن اختصاصی تیرانداز حوزه علیه قم ایجاد و شروع به فعالیت کرده است ورزش کوهنوردی با استقبال طلاب رو به برو شده است.

 

معاون تسهیلاتی امور طلاب و دانش آموختگان  ابراز کرد: ایجاد خانه سلامت و مشاوره در شهرک مهدیه از دیگر خدمات این معاونت به طلاب است که کلاس‌های مشاوره تغذیه و طب سنتی به طلاب آموزش داده می‌شود.

   

وی در ادامه سخنانش با بیان این که امسال اولین المپیاد ورزشی فرهنگی طلاب حوزه علمیه با استقبال پرشور روحانیان برگزار شد، گفت: دو هزار و 400 نفر در این المپیاد شرکت کرده‌اند و 60 مدرسه علمیه در این مسابقات حضور داشته‌اند و 120 تیم در رشته‌های گروهی به رقابت سالم پرداخته‌اند.

 

 حجت الاسلام کریمی اظهار داشت: تیپ امام صادق(ع) بر پایی این مسابقات مشارکت ویژه‌ای با امور طلاب و دانش آموختگان داشته است و این تیپ برای برپایی این المپیاد تمام سالن‌های ورزشی را در اختیار حوزه گذاشته است.

 

وی در بخش دیگر از سخنانش بیان کرد: بهترین راه برای ترویج ورزش برای روحانیان و خانواده آن‌ها این است که سرانه و بودجه ورزشی برای آن‌ها در نظر گرفته شود تا آن‌ها بتواند از خدمات و فعالیت‌های ورزشی بهره ببرند.

   

حجت الاسلام کریمی در پایان سخنانش بیان کرد: ورود روحانیان مبلغان به عرصه ورزش سبب نشاط و سلامتی آن‌ها در امر آموزش و تبلیغ می‌شود و مبلغان با احیای امر ورزش می‌توانند معارف اسلامی در کشور و جهان ترویج و گسترش دهند./998/پ203/س

ارسال نظرات