۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۵۱۵۳۹
استاد حوزه و دانشگاه:

ایام فاطمیه فرصتی برای پاسخ به شبهات القایی وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: این‌که حضرت فاطمه زهرا(س) بر اثر جراحات وارده به شهادت رسیده، امری مسلم و قطعی است.
ايام فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عباس جعفری فراهانی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع طلاب و دانشجویان شهرستان سراب اظهار داشت: وهابیت با طرح شبهاتی متعدد در این ایام حزن و اندوه جهان اسلام، قصد تضعیف کردن اعتقادات شیعه و مسأله امامت را دارد.

 


حجت الاسلام جعفری به هدف وهابیت از طرح چنین شبهاتی اشاره کرد و گفت: سلفی ها نمی خواهند به جایگاه بلند و والای اهل بیت علیهم السلام اعتراف کنند، به دلیل آنکه در پی این ماجرا، تمامی مبانی اعتقادی آنها متزلزل شده و از بین رفته و همه اقدامات آنها زیر سوال می رود و مردم از حقیقت وجودی آنها آگاه خواهند شد.

 


دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: طرح چنین شبهاتی در حالی از سوی وهابیت رخ می دهد که اهل سنت به ویژه فرقه شافعی، به اهل بیت علیهم السلام ارادت داشته و برای آنها احترام قائل هسند و حقوق ایشان را محترم شمرده و کمترین حق نسبت به آنها را اظهار محبت و دوستی به ایشان می دانند.

 


وی با بیان این‌که اهل سنت نیز در این ایام عزادار شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) است، خاطرنشان کرد: مستندات فرقه جعلی و ضاله وهابیت همواره به بی پایه بودن ادعاهای آنها را نشان داده است، سال‌هاست که جریان سلفی و وهابیت در راستای دشمنی خود با اهل بیت مطرح می کند که اساساً از دنیا رفتن حضرت زهرا (س) به دلیل شهادت و در اثر جراحات وارده نبوده است.

 


حجت الاسلام جعفری ادامه داد: وهابیت در شرایطی ادعا می کند حضرت زهرا(س) به مرگ طبیعی از دنیا رحلت کرده اند، که بسیاری از مستندات تاریخی، روایات، احادیث و ادله نقلی و عقلی خلاف این مسأله را ثابت می کند، در اصل این شبهه به رهبران وهابیت یعنی ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب باز می گردد که البته خودِ ابن تیمیه در برخی نوشته هایش به ماجرای شهادت حضرت اشاره می کند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: به طور مثال ابن تیمیه در کتاب منهاج السنه النبویه صفحه 220 با اشاره به ماجرای هجوم به خانه آن حضرت (س)، بیان می کند «کُبس بیت فاطمه»؛ که این عبارت اشاره به، ورود با  زور به خانه حضرت زهرا(س) دارد و اعترافی است از جانب ابن تیمیه و ماجراهای بعد از آتش زدن منزل و بیت حضرت.

 


وی افزود: شهادت حضرت زهرا(س) امری بدیهی است که شخصیت های اهل سنت همچون ذهبی و جوینی و دیگران نیز بدان اشاره کرده اند و شهادت ایشان را در اثر ضرباتی که به بدن آن حضرت (س) وارد شد، می دانند؛ از جمله جُوینی در کتاب فرائد السمطین ج 2 ص 35 روایتی از پیامبر نقل می کند.

 


حجت الاسلام جعفری ادامه داد: جُوینی در این سند می گوید؛ پیامبر فرمودند؛ «… فَتَکُونَ اَوّلَ مَن یَلحَقنی مِن اَهلَ بَیتی، فتقدم علیّ محزونهً مکروبهً مغمومهً مغصوبهً مقتولهً …؛ دخترم فاطمه، پس از رحلت من در سختی قرار می گیرد و حق او غصب می شود و به شهادت می رسد که واژه “مقتوله” بر شهادت حضرت زهرا (س) دلالت دارد.

 


دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت (ع) عنوان کرد: در منابع معتبر شیعی نیز این مسأله اشاره شده است که از جمله شیخ کلینی در کتاب اصول کافی ج 2 ص 489 از قول امام کاظم(ع) بیان می کند: «إنّ فاطمه صدّیقه شهیده؛ مادر ما حضرت زهرا (س) شهیده است».

 


وی ادامه داد: شهرستانی از بزرگان اهل سنت در کتاب «الملل و النحل» ماجرای ضربه خوردن حضرت زهرا(س) و سقط جنین ایشان را نقل می کند؛ همچنین منابع دیگری نیز از اهل سنت وجود دارد که بیان می کنند حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر اسلام(ص)‌ به سختی هایی دچار شدند که منجر به شهادت ایشان شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات