۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۵۲۳۵۷
امام جمعه بردسیر:

راهیان نور نقش مهمی در افزایش روحیه معنویت گرایی در جامعه دارد

خبر گزاری رسا ـ امام جمعه بردسیر با تأکید بر اهمیت اردوهای راهیان نور در افزایش روحیه معنویت گرایی در جامعه، گفت: خداوند در قرآن مردم را به بازدید از صحنه جهاد مسلمانان دعوت کرده است و رفتن به مناطق جنوب در واقع لبیک گفتن به این دعوت قرآن است.
راهيان نور

حجت الاسلام میثم تارم، امام جمعه شهرستان بردسیر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: خداوند در سوره توبه می فرماید: چرا از هر طایفه گروهی نمی روند تا با دین خدا آشنا شوند و به سوی قوم خود بازگردند و آنچه را که از نزدیک دیده اند برای قوم خود بیان کنند.
 

وی اظهار داشت: برخی از مفسران می گویند منظور این آیه بازدید از صحنه جهاد رزمندگان است که می تواند در ارتقای سطح ایمان و معرفت شخص بازدید کننده و اطرافیان وی تأثیر گذار باشد.

 

وی در ادامه گفت: دیدن جبهه ها که مکان رشادت ها و شهادت ها است می تواند یکی از راه‌های تفقه در دین باشد. پی بردن به اعجازها و امدادهای الهی که برای رزمندگان اسلام پیش آمده است، از زبان راویانی که خود شاهد آن بوده اند تأثیر کم نظیری در ارتقای معنویت جامعه، به ویژه نسل جوان دارد.

 

امام جمعه بردسیر در ادامه یکی از راه‌های اصلی دفاع از اسلام  و ولایت فقیه را عمل کردن به وصیت نامه شهیدان دانست و گفت: اگر ما به وصیت آنها مراجعه کنیم اهمیت این مساله و درخواست حجاب زنان جامعه را می فهمیم.

 

وی در پایان با خطاب به مسؤولان و دست اندرکاران اردوهای راهیان نور گفت: مسؤولان دولتی و قوه مجریه و مقننه به نحوی وکیل مردم اند و باید ببینند خواسته های آنها چیست، به ویژه خواسته هایی که در رابطه با اسلام و دفاع از اسلام است. همه ساله ما شاهد استقبال زیاد مردم، به ویژه جوانان دانش آموز و دانشجو از این اردوها هستیم که پشتوانه مالی چندانی ندارند. مسؤولان باید به این مسأله توجه ویژه ای داشته باشند تا شاهد رونق هر چه بیشتر این سفر معنوی در سال های آینده باشیم./972/ت303/ب4

ارسال نظرات