۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۵۲۹۵۵
رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر:

ملت ایران هنوز از جریان مذکرات دلواپس و نگران است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر با بیان این‌که ملت ایران هنوز از جریان مذکرات دلواپس و نگران است، گفت: آنچه دیشب از بیانیه مذاکرات منتشر شد نه تنها از نگرانی مردم نکاست بلکه نگرانی آنها را بیشتر کرد که مبادا با این مذاکرات و بیانیه‌ها آرمان ملت ایران و خون شهدا پایمال شود.
حجت الاسلام سيد حميد روحاني حجت الاسلام سيد حميد روحاني مورخ انقلاب اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی، رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران از یوم الله 12 فروردین‌ روز جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز تاریخی در جهان اسلام که همانند آن در هیچ‌کجای جهان اتفاق نیفتاده است، نام برد.
 
وی افزود: همان‌طور که انقلاب اسلامی ایران انقلابی در جهان اسلام بی‌نظیر بود که با هیچ انقلابی مشابهت نداشت، رفراندومی که در روز عظیم 12 فروردین‌ماه صورت گرفت، رفراندوم بی‌نظیری بود که در تاریخ کمتر سابقه داشت یا اصلا سابقه نداشت.
 
این تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان انقلاب و دگراندیشان، خاطرنشان کرد:‌ عوامل استکبار جهانی، منافقان، سلطنت‌طلب‌ها، ملی‌گراها، لیبرالیست‌ها، لیبرال دموکرات‌ها و سوسیال دموکرات‌ها همه توان خود را به کار گرفته بودند تا ملت ایران را از حضور در پای صندوق‌های رأی باز دارند.
 
وی در ادامه به تبیین مواضع امام و رهبری در تاریخ انقلاب اسلامی و در برابر دشمنان نظام همچون توطئه بنی صدر، جنگ تحمیلی، جریان ارتباط با آمریکا و مانند آن پرداخت و گفت: امام نصیحت کرد که نباید برای رضایت چند دلیبرال خودفروخته در ابراز نظرها به گونه‌ای عمل کنیم که حزب‌الله عزیز احساس کند جمهوری اسلامی از مواضع اصولی خود عدول می‌کند.
 
حجت‌الاسلام روحانی افزود: آنها فکر می‌کردند پس از فوت امام فاتحه انقلاب خوانده می‌شود اما وقتی امام از دار دنیا رحلت کرد دیدند شخصیتی به عنوان رهبر انقلاب برگزیده شد که تمام ویژگی‌های یک انسان برجسته و اسلام‌شناس کامل را دارد؛ با مقام معظم رهبری مواجه شدند که از جهان بینی عمیق برخوردار و سیاستمدار، نفوذناپذیر، آشتی‌ناپذیر و پولادین اراده بود.
 
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب جریان‌شناس، دشمن‌شناس و مدافع اسلام ناب محمدی(ص) است، اظهار داشت: آنها با رهبری مواجه شدند که پاسداری از اسلام ناب محمدی، پاسداری از انقلاب اسلامی و آرمانهای ملت را در رأس رسالت و برنامه‌های خود قرار داده است و اینجا بود که علیه مواضع رهبری جوسازی و اهانت کردند.
 
رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی ایران معاصر تصریح کرد: جریان کوی دانشگاه و فتنه 88 برای آن بود که رهبر این ملت را زمین بزنند اما این توطئه‌ها راه به جایی نبرد و نتوانستند با این‌گونه جریان‌ها، اسلام، انقلاب و ملت انقلابی ایران را کنار بزنند و راه برای بازگشت استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا هموار سازند.
 
وی با بیان این‌که امروز لیبرال دموکرات‌ها و سوسیال دموکرات‌ها احساس می‌کنند بوی کباب می‌آید و فکر می‌کنند می‌توانند راه را برای بازگشت آمریکا باز کنند و به توطئه‌های استکباری خود ادامه دهند، اینها با این توطئه‌ها نمی‌توانند با انقلاب و اسلام مقابله کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب هشدار داده و به ملت ایران آگاهی دادند که در مقابل این توطئه‌ها بایستند.
 
حجت‌الاسلام روحانی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود فرمودند که دین حداقلی و اکتفا به حداقل از دیدگاه اسلام پذیرفتنی نیست، اظهار داشت: لیبرال دموکرات‌ها می‌خواهند اسلام اصیل را کنار بزنند و اسلام تک بعدی را حاکم سازند، از این‌رو مقام معظم رهبری بیان کردند که اسلام طرفدار مظلوم، اسلام ضد ظالم و تحجر اسلام اصیل است.
 
وی با بیان این‌که شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد برای مقابله با توطئه‌های استکبار است، یعنی دولت و ملت نه در شعار بلکه در عمل همسو باشند، گفت: در این شرایط که کالاهای اساسی 30 تا 40 درصد گران شده دولت نباید از پایین آمدن تورم سخن بگوید و با مردم هماهنگ باشد.
 
این تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: لبخند در برابر بیگانگان و فزون‌خواهان همدلی و همزبانی با مردم نیست، پشت پرده با رژیم سعودی همدلی و همزبانی با مردم نیست که مردم خواهان قطع ارتباط با این رژیم کودک‌کش هستند.
 
وی با بیان این‌که امروز رژیم خونخوار سعودی از سوریه تا عراق و لبنان و یمن خون بیگناهان را می‌ریزد تا امنیت رژیم صهیونیستی را تأمین کند، اظهار داشت: هدف همه آدمکشی‌ها که رژیم سعودی به راه انداخته همین است، ملت ایران خواهان بسته شدن سفارت ننگین سعودی است.
 
حجت‌الاسلام روحانی تأکید کرد: ملت ایران هنوز از جریان مذاکرات دلواپس و نگران است، آنچه دیشب از بیانیه مذاکرات منتشر شد نه تنها از نگرانی مردم نکاست بلکه نگرانی آنها را بیشتر کرد که مبادا با این مذاکرات و بیانیه‌ها آرمان ملت ایران و خون شهدا پایمال شود و هدف و شعار ملت ایران که انرژی هسته‌ای حل مسلم ماست از دست برود.
 

وی تأکید کرد: امید داریم که مذاکره کنندگان از خط قرمزی که مقام معظم رهبری تعیین کردند دور نشوند و سعی کنند در راه حقوق ملت ایران پابرجا و استوار بمانند و خط امام را دنبال کنند که فرمود از خدا می‌خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی بدارد نه تنها از کعبه مسلمانان که از کلیساهای جهان ناقوس مرگ آمریکا را به صدا در آوریم./920/پ202/ج

ارسال نظرات