۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۵۳۷۴۰
10 اردیبهشت؛

آخرین فرصت برای ارسال آثار به کنگره تخصصی فاطمه شناسی

خبرگزاری رسا ـ دبیر پنجمین کنگره ملی تخصصی فاطمه‌شناسی به برگزاری این کنگره در روز 24 اردیبهشت ماه در اصفهان اشاره کرد و گفت: پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره 10 اردیبهشت ماه اعلام شده است.
ميلاد حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده دبیر پنجمین کنگره ملی تخصصی فاطمه‌شناسی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری پنجمین کنگره ملی تخصصی فاطمه‌شناسی برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) گفت: تاکنون 100 مقاله به دبیرخانه پنجمین کنگره تخصصی ملی فاطمه‌شناسی ارسال شده که بیشترین اثر به ترتیب از استان‌های اصفهان، تهران و خراسان رضوی بوده است.

وی در ادامه با بیان این که پنجمین کنگره تخصصی ملی فاطمه‌شناسی با محوریت موضوع گرامیداشت حضرت محمد(ص) و با عنوان بضعة‌الرسول نامگذاری شده ابراز داشت: این کنگره به میزبانی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی و همکاری حوزه علمیه، صدا و سیما، مؤسسه تخصصی امام مبین و نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صادق زاده با اشاره به عامیانه بودن اطلاعات مردم در مورد شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: باید در این مورد با تأمل و تخصص بیشتر کار کرد، به طوری که بیش از گذشته باید با استدلال و منطق محکم در خصوص معرفی ائمه اطهار(س)، به معرفی این بزرگان بپردازیم.

وی کنگره بزرگ فاطمه‌شناسی را یک نشست عمومی و تخصصی دانست و با بیان محورهای این کنگره، ابراز داشت: "فاطمه(س) تربیت یافته مکتب پیامبر رحمت(ص)"، "پیامبر رحمت(ص) و جایگاه والای زن در اسلام، "فاطمه (س)، نقدی بر زندگی غربی و فمنیسم" و پیامبر رحمت (ص) الگوی جامعه زندگی اسلامی،  از موضوعات این کنگره می باشد.

دبیر پنجمین کنگره ملی تخصصی فاطمه‌شناسی با بیان این‌که این کنگره در یک دوره در سطح بین‌المللی برگزار شد که در آن دوره 3 اثر از خارج از کشور ارسال شد، تصریح کرد: تاکنون 30 موضوع مختلف در کنگره تخصصی ملی فاطمه‌شناسی بررسی شده است،

حجت الاسلام صادق‌زاده در ادامه به تقدیر از 40 دانش‌آموز برتر شرکت کننده در مسابقه علمی‌ که در خصوص فاطمه‌شناسی برگزار شده است، اشاره کرد و گفت: برای برگزاری این مسابقه 20 هزار نسخه سئوال توزیع شد که 3 هزار نفر در آن شرکت کردند.

وی تعداد آثار ارسالی به این کنگره را در سالهای گذشته بسیار زیاد دانست و گفت: تمام این آثار در سایت امام مبین موجود و نیز به صورت لوح فشرده‌ جمع‌آوری و در اختیار عموم مردم قرار داده شده است.

حجت‌الاسلام صادق زاده کاربردی بودن این کنگره ملی، تخصصی را از نکات قابل توجه دانست و گفت: حضرت زهرا(س) ابعاد شخصیتی گوناگونی دارد و این بانوی گرامی می‌تواند در برخی از موارد مدیریتی حتی الگوی مردان باشد.

دبیر پنجمین کنگره ملی تخصصی فاطمه‌شناسی در مورد طرح موضوع فمنیسم در این دوره از برگزاری کنگره بیان کرد: در این کنگره بیشتر به خصوصیات و برتری‌های شخصیتی این بانو به عنوان یک تفکر برتر و شایسته پرداخته می‌شود.

وی در پایان به برگزاری پنجمین کنگره تخصصی ملی فاطمه‌شناسی در روز 24 اردیبهشت ماه در اصفهان اشاره کرد و گفت: پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره 10 اردیبهشت ماه اعلام شده است./939/ت202/ب

ارسال نظرات