۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۵۳۸۶۰
نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی:

در بیانیه لوزان تعهد ما شفاف و مشخص ولی تعهدات غرب مبهم و بدون زمان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی، گفت: امروز نباید موضوع هسته‌ای دستخوش درگیری‌های سیاسی در داخل کشور قرار گیرد، باید خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند توجه شده و در کشور به عنوان یک امر بدیهی مورد اهتمام همه باشد.
دکتر عليرضا زاکاني کانديداي انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی عصر  چهارشنبه در گردهمایی بزرگ دانشجویان و نخبگان " لوزان، بدون روتوش" که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: ما در مقطع حساسی از تاریخ انقلاب اسلامی قرار داریم که عدم دقت آسیب‌های جدی به ما می‌زند.

 

وی با اشاره به این‌که نقد توافق‌نامه جای تأمل دارد، افزود: اگر ما در این شرایط با بی‌توجهی یک جبهه در بین جبهه‌های مختلف انقلاب اسلامی را در سراسر جهان ببینم ممکن است نتوانیم تحلیل درستی از مذاکرات هسته‌ای ارائه دهیم.

 

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی با اشاره به این‌که موضوع هسته‌ای مسأله ملی است، عنوان کرد: موضوع هسته‌ای مسأله مهم ملی است که نقش نظام اسلامی، رهبری، دانشمندانی که در این مسیر جان دادند، همچنین نقش مثال‌زدنی ملت ایران در تحمل شقاوت و سعایت دشمن و نقش دولت‌های مختلف در رسیدن به این دستاورد باید در مذاکرات مورد دقت قرار گرفته و پاس داشته شود.

 

نباید موضوع هسته‌ای دستخوش درگیری‌های سیاسی در داخل کشور شود

زاکانی در ادامه گفت: امروز نباید موضوع هسته‌ای دستخوش درگیری‌های سیاسی در داخل کشور قرار گیرد، باید خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند توجه شده و در کشور به عنوان یک امر بدیهی مورد اهتمام همه باشد.

 

وی با اشاره به رقابت اندیشه انقلاب اسلامی در عرصه جهانی، اظهار داشت: امروز ما با یک رقابت جدی در عرصه جهانی هستیم که اندیشه انقلاب اسلامی و جریان مستضعفین و مسلمین با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی ایران در دور برد و پیروزی است و در آن طرف دشمنان ما در مسیر اضمحلال هستند به همین دلیل باید از هر مناسبتی بهره گرفت تا نگاه تمدن‌ساز داشت.

 

در نظام ما ولایت بر هر موضوعی ارجحیت دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که امروز مخاطب ما قدرت‌های درجه یک جهانی است، بیان داشت: مقام معظم رهبری در مسیر مذاکرات از سال 82 تا امروز نقش بی‌بدیلی در عبور از موانع هنگام بازگشایی و راه‌اندازی داشتند، چون نظام ما متکی بر ولایت است در هر موضوعی ولایت برای ما اهمیت دارد.

 

زاکانی ابراز کرد:  نقش دیپلماسی ایران اسلامی فراتر ار گروه‌های مذاکره‌کننده است نقشی که شرایطی فراهم کرده که با وجود فراز و نشیب‌های خود ما چهارچوب مذاکرات را معلوم می‌کنیم، در دوره قبل این نقش خوب تبین می‌شد و در این دوره آنچه ایران می‌خواست مورد مذاکره قرار گرفت نه آنچه آنها می‌خواستند.

 

وی گفت: امروز تنها چیزی که می‌توانست بر علیه نظام اسلامی اجماع جهانی ایجاد کند با تدبیر در حالتی قرار گرفته که مسیر به هر شکل که باشد حتما به نفع ما خواهد بود بنابراین این نوع مواجه سبب شد نقش، کارکرد و تدبیر مقام معظم رهبری در عرصه بین‌الملل نتیجه خاص خود را داشته باشد و این برای ما پیروزی است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: حق غنیسازی در اشل کوچک‌تر کشور ما را به کشور اتمی تبدیل خواهد کرد و ما می‌توانیم حق داشتن آب سنگین و حق ایستادگی مجلس در استیفای حقوق مردم را داشته باشیم، ما می‌توانیم از حواشی این توافق منافع ملی خود را کسب کنیم.

 

زاکانی افزود: این نوع مواجه سبب کاهش ایران‌هراسی، رسوا شدن دشمنان ما، معلوم شدن صداقت ایرانیان و شکستن اجماع جهانی درباره رژیم‌ها و دولت‌های ظالم جهانی و امکان برداشت گام بلند در توسعه انقلاب اسلامی در سطح جهان است.

 

مولفه قدرت ما مستضعفان جهان هستند

وی با اشاره به این‌که مولفه قدرت ما همین مستضعفان هستند، بیان داشت: در زمینه این‌که مؤلفه قدرت ما همین مستضعفان در جهان هستند باید نگاه‌ها را در سطح جهان به این مسأله عمیق‌تر کنیم، با رفتن در این مسیر به فضل الهی آسیب نخواهیم دید.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی، افزود: در این رستا ما باید در داخل فرصت خلق کرده و بصیرت مردم را بالا ببریم تا دشمنی و زیاده‌گویی‌هی دشمن برای همه ثابت شود.

 

زکانی با اشاره به اصل 77 و 125 قانون اساسی اظهار داشت: اصل 77 و 125 قانون اساسی به دخالت مجلس صراحت دارد این فرصت خوبی است که مجلس ورود جدی کرده و ابعاد بیانیه را دنبال کند تا ما حق خود را در غالب توافق نهایی استیفا کنیم.

 

وی با اشاره به این مطلب که فقط بخش خالی لیوان را نبیند، ابراز کرد:  باید همه ابعاد قضیه دیده شود اینجا بزرگترین اشکال بر نگاه تیم مذاکره کننده درباره طرف مقابل است که می‌گوید باید دم کدخدا را دید این اشکال بسیار بزرگ و جدی است که با انقلاب اسلامی ما سازگاری ندارد، همه می‌دانند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

 

در بیانیه لوزان تعهد ما شفاف و مشخص ولی تعهدات غرب مبهم و بدون زمان است

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی با اشاره به آنچه دادیم و آنچه ستادیم، عنوان کرد: در مذاکرات آنچه دادیم بیشتر  است اما آنچه ستادیم بسیار کمتر است آنچه ما تعهد کردیم شفاف و مشخص، اما تعهدات دشمنان ما مبهم و بدون زمان است، ما برای راستی‌آزمایی خود عنصر سرسپرده آژانش را انتخاب کردیم در حالی که برای طرف مقابل عنصری وجود ندارد که او را راستی‌آزمایی کند.

 

زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید توانمندی خود را به حوزه‌هایی سوق دهیم که اتمی بودن خود را گسترش و تثبیت کنیم، مجلس محتوای توافق لوزان را برای توافق نهایی مورد بررسی قرار دهد، ما باید اجماع داخل کشور نشکنیم و مطالبات جدی از تیم مذکره کننده مبتنی بر نقد منصفانه بوده و حمایت‌ نیز داشته باشیم./807/پ202/ش

 

 

 

 

 

ارسال نظرات