۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۵۵۰۳۷
رییس مجلس در کرمانشاه:

آمریکا با دغل بازی نمی تواند ایران را تحت فشار قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در یادواره 4400 شهید شهرستان کرمانشاه، ایستادگی در مسأله هسته ای را ناشی از روحیه شهادت طلبی در جامعه دانست.
لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز در یادواره 4400 شهید شهرستان کرمانشاه که در حسینه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم(ص) شهر کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به فرهنگ مجاهدت و شهادت در راه اسلام بیان کرد: شهادت در راه اسلام فرهنگ والایی است که ملت حماسه ساز ایران به این مهم دست پیدا کرده است.

 

لاریجانی در ادامه افزود: متأسفانه شاهد این هستیم که بسیاری از کشور های اسلامی، متکی به قدرت های غربی شده اند و این سبب آفت ها و مشکلاتی در منطقه شده که ناشی از تقلیل تفکر سیاسی در بین اصحاب می باشد.
 
رییس مجلس شورای اسلامی به شرایط فعلی منطقه اشاره کرد و گفت: این تروریستها را چه کسانی در منطقه به وجود آوردند؟ این سلاح های آنها که از کره مریخ نیامده است. همین غرب و حاکمان عرب در اختیار آنها قرار داده اند، تصور می کردند که با تسلیح آنها به مقاصد خود می رسند و سپس آنها را کنترل می کنند اما می بینند که نمی توانند در نتیجه یک  اضطراب های منطقه به وجود آمده است.
 
وی عدم آرامش و نا امنی به واسطه سیاست های غرب را واقعیت های امروز جهان عنوان کرد و گفت: اینها در حالی بود که انقلاب اسلامی ایران فکر نوینی برمبنای روحیه حماسی داشت. از نظر فردی یک انسان مجاهد در آرامش کامل زندگی می کند.
 

 رییس مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه را نمونه ای از تجلیگاه های حماسه و جهاد عنوان کرد و گفت: امروز بالندگی مردم کرمانشاه به همین شهداست. به همین سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و به آن میراث بزرگ دفاع از کیان ملت ایران. به مجاهدت های آنها در مرصاد و مقاومت های آنها است. این همان روحیه ای بود که امام در این جامعه به وجود آورد. عزت مندانه زیستن جز در روش مجاهدانه رخ نمی دهد. یک مجاهد سخت ترین کارها را در آرامش انجام می دهد اما در آرامش چرا که به وظیفه عمل می کند.  ما باور داریم به عند ربهم یرزقون لذا آرامش حاکم است.

 

لاریجانی فرهنگ شهادت و مجاهدت را فرهنگی متعالی دانست و بیان کرد: کشورهایی که از این فرهنگ غافل هستند، دچار مشکل و عقب افتادگی شده اند؛ اگر ایران در بحث هسته ای ایستادگی کرده و تمام فشارها را تحمل می کند، به دلیل همین روحیه شهادت طلبی در جامعه می باشد.

 
وی در پایان گفت: آمریکا نمی تواند با دغل کاری های خود ایران را تحت فشار بگذارد و پیچش داخلی در مذاکرات هسته ای ایجاد کند./967/پ202/ج

 

ارسال نظرات