۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۵۵۸۹۹
رییس سازمان بازرسی کل کشور:

رتبه جهانی فساد اقتصادی کشور 8 رتبه کاهش یافته است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بر مبنای معیارهای قانونی در سطح جهان رتبه فساد اقتصادی کشورمان در یک سال گذشته به دلیل برخوردهای قاطع با مرتکبان مفاسد اقتصادی در کشور 8 رتبه کاهش یافته است و باید برای ارتقای بیشتر آن تلاش کرد.
توديع و معارفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، ناصر سراج در آئین تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید اداره کل بازرسی استان فارس و منطقه سه بازرسی کل کشور اظهار داشت: از عملکرد و قاطعیت حجت‌الاسلام سیّد رسول محمودآبادی، مدیرکل بازرسی استان فارس، رضایت کامل در استان وجود دارد و تمام مسؤولان استان فارس نیز بر این موضوع اذعان دارند.



وی دلیل تودیع مدیرکل بازرسی استان فارس را تقاضای ایشان برای انتقال به استان زادگاه خودشان دانست و افزود: توجه به وضعیت مدیران سازمان بازرسی به عنوان نمایندگان بازرسی کل کشور در استان‌های سراسر کشور ضرورت دارد و در همین راستا با تقاضای حجت‌الاسلام محمودآبادی موافقت شد.



رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این که در سال‌های گذشته استان فارس در زمینه سرقت و قتل در رتبه‌های نخست در سطح کشور قرار داشت خاطرنشان کرد: به دلیل برخوردهای قاطع و مناسب با مجرمان در مدت کوتاهی به طور محسوس هم قتل و هم سرقت در استان فارس کاهش یافت.



قاضی سراج با بیان اینکه قاضی کاظم اکرمی به عنوان مدیرکل بازرسی استان فارس انتخاب شدند تصریح کرد: ایشان از قضات خوش‌نام استان فارس هستند که اجرای قاطع قوانین در شهرستان کازرون از سوی قاضی اکرمی بسیار پیشگیرانه بود که قابل تقدیر است.



وی تأکید کرد: رتبه استان فارس در زمینه قتل و سرقت بسیار کاهش یافته است و امیدواریم تا دو سال آینده استان فارس در رده‌های آخر سرقت و قتل در کشور قرار گیرد زیرا چنین مواردی زیبنده استان فارس با چنین جایگاه ارزنده‌ای نیست.



رییس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر رویکرد قاطع سازمان بازرسی کشور در برخورد با مفاسد مختلف در کشور و پیگیری فرامین مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و غیره عنوان کرد: تمام موضوعات بیان شده از سوی رهبر معظم انقلاب با همدلی و همزبانی دولت و ملت قابل پیگیری و تحقق است.



قاضی سراج با بیان اینکه مسائل مرتبط با مفاسد اقتصادی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است در ستاد مبازره با فساد اقتصادی با حضور معاونان سه قوه با برنامه‌ریزی پیگیری می‌شود اظهار داشت: امسال با جدیت بیشتری با افرادی که تخلف قانونی در دستگاه‌های مختلف دارند برخورد می‌شود.



وی خطاب به مدیران دستگاه‌های مختلف در سطح استان فارس و کشور گفت: مدیران نباید اجازه دهند افرادی که زمینه ارتکاب تخلف دارند وارد دستگاهی شوند زیرا چنین افرادی همانند ویروس در دستگاه‌های مختلف کشور عمل می‌کنند.



رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه برای تحقق هر جرم سه عنصر مادی، معنوی و قانونی باید در کنار هم قرار گیرند تا جرم رخ دهد افزود: مدیران در هر دستگاه باید از فراهم شدن زمینه تحقق جرم پیشگیری کنند.



قاضی سراج تأکید کرد: در زمان رخ دادن یک جرم در دستگاهی نه‌تنها با مجرم برخورد می‌شود بلکه با مباشران و شرکای جرم نیز برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.



وی به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان بازرسی کل کشور در راستای پیگیری منویات مقام معظم رهبری پرداخت و خاطرنشان کرد: گزارش مربوط به اقتصاد مقاومتی به رؤسای سه قوه و مقام معظم رهبری ارسال و به معاونان اقتصادی برای اصلاح امور اقتصادی کشور ابلاغ شد.



رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ضمانت اجرای قوانین مربوط به بازرسی کل کشور نیز مبنای قانونی دارد تصریح کرد: اگر قوانین ابلاغ شده از سوی سازمان بازرسی کل کشور اجرایی نشود از سه ماه تا یک سال زندانی دارد.



قاضی سراج با اشاره به اینکه پیشنهادات ارائه شده از سوی سازمان بازرسی کشور نیز باید بر مبنای قانون و با قابلیت اجرایی شدن باشد بیان کرد: سازمان بازرسی باید در راستای اجرای امور به بهترین شکل ممکن در دستگاه‌های مختلف کشور تلاش داشته باشد نه اینکه بر سر راه مدیران اجرایی مانع ایجاد کند.


وی با یادآوری اینکه در گذشته تنها یک درصد از پیشنهادات ارائه شده از سوی سازمان بازرسی کشور قابلیت اجرایی شدن داشت عنوان کرد: این مشکل با حضور یک قاضی در هیئت بدوی برطرف شد.



قاضی سراج با بیان اینکه برای مدیران به عنوان سرمایه‌های کشور هزینه شده است و باید مدیران بر زیرمجموعه‌های خود نظارت داشته باشند اظهار داشت: اگر نظارت عالیه مدیران باشد جلوی بسیاری از تخلفات در دستگاه‌های مختلف کشور گرفته می‌شود.


رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: رتبه ایران در فساد اقتصادی در سطح جهان در یک سال گذشته 8 رتبه ارتقا یافته است که باید برای ارتقای بیشتر آن تلاش شود./852/پ202/ب4

ارسال نظرات