۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۵۶۰۵۹
امام جمعه کازرون:

غیرت یعنی تلاش برای حفظ ارزش‌های دینی/ نباید تعصبات جاهلی را با غیرت اشتباه بگیریم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون، غیرت را به معنای تلاش برای حفظ ارزش‌های دینی در جامعه خواند و گفت: غیرت موجب بصیرت و گسترش حق و حقانیت است از این‌رو غیرت نسبت به ناموس و مقدسات، تلاشی در حفظ کمالات انسانی است؛ مؤمن نباید غیرت را با تعصبات جاهلی، اشتباه گیرد و باید تلاش کند که دچار افراط و تفریط نشود.
حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه کازرون

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، غیرت واقعی را بر اساس عقلانیت خواند و اظهار داشت: غیرت موجب بصیرت و گسترش حق و حقانیت است از این‌رو غیرت نسبت به ناموس و مقدسات، تلاشی در حفظ کمالات انسانی است.

 

وی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان علی(ع) خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند «خداوند نسبت به مؤمن غیرت می‌ورزد چنان که مؤمن نیز باید نسبت به دین و ارزش‌های دینی‌اش غیرت داشته باشد».

 

حجت الاسلام خرسند، غیرت را به معنای حفظ اصول و چارچوب آموزه‌های اسلامی خواند و ابراز داشت: مؤمن باید نسبت به مذهب و اعتقاداتش مراقبت داشته باشد و غیرت را با تعصبات جاهلی، اشتباه نگیرد از این‌رو باید تلاش کند که دچار افراط و تفریط نشود.

 

وی به شعارهای تفرقه‌انگیز عرب و عجم و سنی و شیعه اشاره و تصریح کرد: امروز برخی مصالح امت اسلامی را در نظر نمی‌گیرند و با توهین به فرق اسلامی و عقاید مسلمانان ساختار شکنی می‌کنند.

 

امام جمعه کازرون، ائمه اطهار(ع) را الگوی غیرت و آزادگی خواند و افزود: حضرت علی(ع) در اوج غیرت بودند و ائمه اطهار(ع) در این راه به شهادت رسیدند اما این مسأله به معنای توهین، فرقه‌گرایی و شعار باستان گرایی نیست بلکه به معنای پیروی از اسلام است.

 

وی به حادثه جده و خباثت‌های عربستان در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: در میان همه ملت‌ها، افراد خوب و بد وجود دارند بنابراین همان گونه که با عملکرد آل سعود و عرب‌های سازشکار مخالفیم با ایرانی سازشکار، دین‌فروش و خائن نیز مخالف هستیم.

 

حجت الاسلام خرسند، غیرت ملی و ناموسی را زیر شاخه غیرت دینی برشمرد و یادآور شد: تلاش برای حفظ ارزش‌های دینی امر مقدسی است که از آن به غیرت دینی یاد می‌شود و غیرت ملی نیز احساس مسؤولیتی در مقابل تمامیت ارضی کشور یا حفظ عزت ملی است که گاهی تحت عنوان مسائلی همچون حفظ نام «خلیج فارس» متبلور می‌شود./908/ت302/ف

ارسال نظرات