۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۵۶۶۴۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ماه رجب موعد کاشت معنویت در دل ها برای برداشت در ماه رمضان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ماه رجب موعد کاشت معنویت و تقوا در دل ها، شعبان ماه داشت این کاشته ها و رمضان نیز زمان برداشت این محصول معنوی و الهی است.
حجت الاسلام يعقوبي - امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز در جمع مردم استان در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد با اشاره به فضیلت ماه رجب، اظهار کرد: رجب ماهی با ویژگی های خاص است که در آن آبشار رحمت الهی بر روی مردم نازل می شود.

 

وی اضافه کرد: رحمت الهی در همه ایام و ماه ها بر مردم فرو می ریزد اما در ماه رجب نزول رحمت خداوندی با شدت و قدرت بیشتری صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که رجب نام نهری در بهشت است که مایع جاری در آن از شیر سفیدتر و از عسل شیرین ‌تر است، افزود: بر اساس روایات اسلامی هر کس در ماه رجب روزه بگیرد از این نهر بهشتی سیراب خواهد شد.

 

وی با تأکید بر این که باید از فرصت ذی قیمت این ماه برای استغفار و توبه استفاده کرد، گفت: ماه رجب موعد ریزش گناهان و تصفیه و تخلیه درون از بدی ها و کژی ها و کسب آمادگی برای ورود به ماه های شعبان و رمضان است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به این که رجب، شعبان و رمضان ماه های کاشت، داشت و برداشت معنویت هستند، اظهار کرد: ماه رجب در واقع ماه کاشت بذر تقرب به خدا، معنویت و تقوا در دل ها، شعبان ماه داشت، مراقبت و رسیدگی به این کاشته ها و رمضان نیز زمان برداشت و استفاده از این محصولات معنوی و الهی است.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ماه رجب، ماه تخلیه روح از بدی ها، ماه شعبان، ماه حلاوت و زینت دادن به روح و ماه رمضان نیز ماه جلا دادن به روح است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه استان خراسان شمالی افزود: می توان گفت ماه های رجب و شعبان مانند باند فرودگاهی هستند که روح انسان را برای اوج گرفتن در ماه رمضان آماده می کنند به همین دلیل نیز مسلمانان می بایست این سه ماه را غنیمت شمرده و قدر بدانند.

 

وی با بیان این که در فضیلت ماه رجب احادیث و روایات زیادی آمده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین فرصت های معنوی این ماه ایام اعتکاف است که می بایست همه اقشار جامعه به ویژه جوانان از آن نهایت بهره را ببرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که خوشبختانه آیین معنوی اعتکاف در چند سال اخیر به خوبی در کشور فراگیر شده است، افزود: سه شبانه روز اعتکاف، ایام سرنوشت سازی در بعد معنوی انسان است.

 

به گفته وی اعتکاف آیینی انسان ساز است که دل و جان آدمی را شست‌وشو داده و معطر می کند و هر کس که بتواند از این فرصت ذی قیمت به خوبی استفاده کند، خود را از نظر الهی و معنوی بیمه کرده است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به این که یکی دیگر از مناسبت های ماه رجب، لیلة الرغائب است، افزود: لیلة الرغائب یا نخستین شب جمعه ماه رجب از شب های باعظمت سال محسوب می شود و اعمال مخصوصی برای آن در روایات اسلامی ذکر شده که به واسطه انجام این اعمال، برکات و پاداش فراوانی برای انسان نوشته می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه با بیان این که ماه رجب، ماه بسیار باعظمت و موعد تزکیه از زنگارهای گناه است، از مردم خواست تا این فرصت را غنیمت شمرده و از آن حداکثر استفاده را ببرند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات