۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۵۶۷۱۴
مدیر حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از سیره علما و فقهای دینی سبب رستگاری انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌ علمیه مازندران گفت: بهره گیری از منش و سیره علمای دینی و روحانیت شیعه، سبب رستگاری و جاودانگی انسان در دنیا و آخرت می شود.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه‌علمیه مازندران امروز در مراسم دومین سالگرد ارتحال حجت الاسلام تائبی، امام جمعه موقت ساری که در مسجد جامع مرکز استان برگزار شد با تبریک فرا رسیدن ماه رجب به مؤمنان، اظهار داشت: این ماه در واقع آمادگی مردم برای ماه رمضان است و مردم در این ماه باید از خدمات و برکات آن استفاده و بهره‌گیری کنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به اعتماد عمیق مردم به علما و روحانیت گفت:  استقبال و علاقه مردم نسبت به روحانیت مبنای اعتقادی دارد.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به نقش روحانیت در صیانت از احکام و شریعت اسلام تصریح کرد: روحانیان با تمسک به اهل بیت (ع) همواره در حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی فداکاری کردند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران افزود: باور ولایی یک اصل است و حتی فراتر از التزام ولایی ارزیابی می‌شود، باورمندی به ولایت همواره باعث جلوگیری از آسیب‌های دینی شده است.

 

وی با بیان این که مردم، علما و روحانیت را شناسنامه نظام می‌دانند، گفت: با وجود همه توطئه افکنی‌های دشمنان علیه روحانیت؛ اما اعتماد و علاقه مردم به این قشر تأثیر‌گذار جامعه اسلامی هر روز بیشتر می شود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که روحانیت نیز باید در توجه به اخلاق و رفتار خود به الگوی جامعه اسلامی توجه لازم را داشته باشند، گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی از همه توان خود برای خدشه‌دار کردن نقش روحانیت در نظام دینی استفاده می‌کنند.

 

طاهری با اشاره به شخصیت عالمان دین در جامعه اسلامی، تصریح کرد: نقش روحانیت مبارز و دینی سبب تثبیت اهداف نظام اسلامی در جهان شده است.

 

وی با بیان این که علمای اسلامی نقش اثرگذاری در تقویت باورهای دینی و ارزشی مردم داشته و دارند، افزود: ملت همواره روحانیت را مورد اعتماد و وثوق خود دانسته و از آنان حمایت می‌کنند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به شخصیت سیاسی و دینی حجت الاسلام و المسلمین تائبی، امام جمعه فقید ‌ساری، تصریح کرد: این عالم دینی از مبارزان سیاسی قبل از انقلاب بوده و در مبارزات و پیروزی‌های مردم مازندران علیه رژیم ستم‌شاهی نقش آفرین بود‌.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که علمای شیعه مایه نجات مردم هستند، گفت: امام راحل به عنوان الگو و اسوه روحانیت به این جایگاه ارج و قرب بخشیدند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران افزود: درس آموزی از منش و سیره علمای دینی و روحانیت شیعه، سبب رستگاری و جاودانگی انسان ایمانی در جامعه دنیوی و اخروی می‌شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات