۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۵۷۴۸۱

احداث بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان از محل موقوفات در تبریز

خبرگزاری رسا ـ پروژه ۱۸ طبقه ای مجموعه فوق تخصصی درمان سرطان در تبریز هم اکنون در کمیسیون ماده ۵ شهرداری در حال تصویب است.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: فعالیت های عمرانی اوقاف در دو بخش حوزه موقوفات و بقاع متبرکه انجام می گیرد که در حوزه موقوفات در کنار اینکه 4 معاونت تخصصی انجام فعالیت می‌کنند معاونت پنجمی هم به نام بنیاد توسعه و عمران موقوفات ایجاد شد.

 


وی افزود: اصلی ترین کار معاونت عمران و آبادانی و جذب سرمایه دارانی که در این کارها سرمایه گزاری کنند و باب مشارکت باز شد تا اینکه بتوانند در این سازمان هم مشارکت کنند و در این اساس هم پروژه های عظیمی تعریف شده که در قدم اول تالار احسان، مهمانسرای اوقاف، ورزشگاه و ... انجام گرفت.

 


حجت الاسلام حسینی افزود: امروز به بخش تجاری سازی و کارهای تجاری برای ساخت مراکز تجاری ورود کرده‌ایم، در بخش کشاورزی نزدیک به 1000 هکتار باغ در سطح استان را ساماندهی کردیم، در بخش فرآوری کشاورزی بزرگترین سردخانه گاز فریونی استان در شهرستان اهر راه اندازی شده و امسال، سال بهره وری از این فعالیت ها خواهد بود.

 


وی با بیان این‌که اوقاف گستره بزرگی در زمینه های تجارت، صنعت، کشاورزی و سایر زمینه ها دارد، گفت: امروز به صراحت می توانیم بگوییم که چهار هزار هکتار از زمین های کشاورزی موجود در شهرک بعثت متعلق به اداره اوقاف است و در منطقه سهلان که ما برای آن زمین زیر بنای 290 هکتار زمین در اختیار آنها گذاشته ایم و در این زمینه مشارکت کرده ایم که این زمین به 2100 هکتار افزایش خواهد یافت.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در شهرک های خارجی 216 هکتار در وقف این اداره قرار دارد و مشارکتی در این حوزه اتفاق افتاده است، افزون بر این هم اکنون 7 قرارداد با سازمان میادین شهرداری جهت ساماندهی مشاغل شهری مثل بازار روز خودرو، بازارچه های محلی و امثال آن امضا شده است.

 


وی افزود: در کنار مسائل اقتصادی، در به حوزه سلامت نیز ورود کردیم، در حوزه سلامت که موقوفاتی برای جزامیان، برای درمان بیماران که برای مثال بیمارستان اسد آبادی، بیمارستان محلاتی و بیمارستان 29 بهمن که قریب به اتفاق در حوزه وقف هستند و امروز می توان گفت در حوزه سلامت اوقاف در خدمت مردم است.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که بیش از 450 مرکز آموزشی استان در حوزه وقف قرار دارد، گفت: پروژه ای که امیدوارم به زودی به اتمام برسد و الان نیز از مرحله شهرداری عبور کرده و هم اکنون در کمیسیون ماده 5 در حال تصویب است، پروژه 18 طبقه ای مجموعه فوق تخصصی درمان سرطان در تبریز است.

 


وی با بیان این‌که این مجموعه از تلفیق 90 مرکز درمانی مرتبط با سرطان است،‌ گفت: آرزوی ما این است که مردم همیشه در سلامتی کامل بوده و هرگز نیازمند این مجموعه نباشند؛ اما افرادی هستند که به این مراکز و مجموعه ها نیازمندند، می‌خواهیم این مرکز به گونه‌ای طراحی شود که این عزیزان دیگر در فکر سفر نباشند و در تبریز با بهترین امکانات درمان خود را آغاز کنند./935/ت303/ب4

ارسال نظرات