۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۲۵۷۶۲۵
استاد حوزه علمیه گیلان:

اعتکاف از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گیلان با اشاره به نزدیک بودن ایام البیض و اعتکاف گفت: اعتکاف یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
مراسم اعتکاف

حجت الاسلام سید عبدالله هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت امیرالمونین علی(ع) و آغاز ایام البیض اظهار داشت: 13 رجب یکی از افتخارات مبالیان حضرت علی(ع) است.

 

مدرس حوزه علمیه گیلان، امام علی(ع) را متعلق به همه بشریت دانست و افزود: این شخصیت بزرگ الگوی ولایت و بندگی و مظهر کرامت، عرفان و تقوا است.

 

وی با بیان این که حضرت علی(ع) ستون و اساس دین اسلام بوده است، خاطرنشان کرد: این شخصیت بزرگ جهان اسلام مظهر تام قرآن، اسلام و جلوه حق تعالی بوده بنابراین لازم است ما در شرایط کنونی سیره این امام همام را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به روز ولادت امیرالمومنین(ع) یادآور شد: از 13 تا 15 ماه مبارک رجب که تعبیر به ایام البیض شده به معنی بوده لیالی روشن یعنی شبهای که همه روشن بوده می شود.

 

وی با تاکید بر این که این شب ها روشن و درخشنده  است، متذکر شد: این شب ها مقارن با یکی از سنت های پسندیده و حسنه ما یعنی اعتکاف شده است.

 

حجت الاسلام هاشمی اعتکاف را یکی از دستاوردهای بسیار با ارزش انقلاب اسلامی بیان کرد و تصریح کرد: توجه مردم به ویژه جوانان به این ایام نشان دهنده ارزشمند بودن این دستاورد است.

 

وی با اشاره به این که در سال های دور تنها در یک یا چند شهر و آن هم با حضور افراد انگشت شمار این مراسم برگزار می شد،  یادآور شد: امروزه استقبال پرشور جوانان ما از این مراسم و سنت حسنه برای ما مایه مباهات و افتخار است.

 

مدرس حوزه علمیه گیلان با بیان این که در آیه های متعدد خدواند به دو پیامبر خود در مود خدمت به مسجد و معتکفان سخن گفته تصریح کرد: در ادیان دیگر نیز این چنین مراسمی وجود دارد.

 

وی از تعبیر اعتکاف در مسحیت به رهبانیت اشاره و تاکیدکرد: رهبانیت به معنی خلوت نشینی، گوشه گیری و پرهیز از دنیا بوده در صورتی که اعتکاف به معنی اقامت گزیدن در جایی است.

 

حجت الاسلام هاشمی در ادامه اظهار داشت: اعتکاف موجبات نزدیکی بنده به خداوند را فراهم کرده و مسلمانان را به اموراتی که مربوط به عالم اسلام است فرامی خواند در حالی که رهبانیت این چنین نیست.

 

وی با اشاره به برخی کشورهای عربی منطقه افزود: آنها کسانی هستند که تنها در زبان ادعای حقوق بشرداشته و از طرف دیگر دستان خود را به خون انسان های بیگناه و مسلمان آلوده می کنند.

 

استاد حوزه علمیه گیلان متذکر شد: عربستان که در همه حال ادعای حقوق بشری و خادم حرمین الشریفین را داشته حرمت ماه رجب که یکی از چهار ماه حرام بوده و در آن جنگ و خون ریزی حتی با دشمن حرام است چه برسد به یک کشور مسلمان را نداشته و دستان خود را خون صدها و هزاران زن و کودک بی گناه آلوده کرده است.

 

وی در پایان تاکید کرد: اعتکاف در اسلام نظر مردم و به ویژه جوانان را به سمت مبارزه با استکبار و دشمنان اسلام معطوف می کند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات