۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۵۷۷۳۹
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

استانی شدن انتخابات خرید و فروش رأی را زیاد خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که استانی شدن انتخابات مجلس امکان خرید و فروش آرا را زیاد خواهد کرد، گفت: ما باید مجلس را به سوی حزب‌گرایی سوق دهیم این مدلی است که در نظام انتخاباتی جواب داده است.
مهدي دواتگري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی دواتگری عضو کمسیون امنیت ملی مجلس شواری اسلامی، امروز ظهر در نشست خبری بررسی مزایا و معایب طرح استانی شدن انتخابات مجلس که در دانشکده رسانه خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: اگر نظام‌های سیاسی و انتخاباتی سایر کشورها بررسی شود متوجه می شویم که آنها از نمونه طرح انتخابی استانی پیروی نکردند.

وی افزود: در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس بهتر است اسم آن را استانی و شهرستانی بگذاریم زیرا به طور قطع استانی شدن انتخابات به شکل مجلس خبرگان نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: با توجه به این‌که در کشور ما احزاب قدرتمندی که بتواند در فضای سیاسی نمود و حضور داشته باشد وجود ندارد طبیعتا ما نمی‌توانیم جلوی خرید و فروش رای را بگیریم.

دواتگری افزود: در واقع ما نمی‌توانیم بر برخی احزاب که دولت آنها را ساخته متکی بوده و ساختار نظام انتخاباتی خود را بر اساس آن تعریف کنیم، با استانی شدن خرید و فروش رای و وجود پول‌های کثیف به شدت زیاد خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که باید مجلس را به سوی حزب‌گرایی سوق داد، اظهار داشت: ما باید مجلس را به سوی حزب‌گرایی سوق دهیم این مدلی است که در نظام انتخاباتی جواب داده است، طرح استانی شدن خوب است اما باید قبل از آن پایه‌های احزاب تعریف و جایگاه آنها مشخص شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شواری اسلامی بیان داشت: در واقع نمایندگان مجلس بین دولت و مردم پل ارتباطی هستند تا مشکلات و درخواست‌های مردم را به دولت انتقال دهند اما با وجود این طرح دیگر نمایندگان چنین نقشی نخواهند داشت.

دواتگری در پایان خاطرنشان کرد: ما باید جایگاه احزاب را به خوبی تعریف، تقویت و ثابت کنیم بعد به سمت و سوی استانی شدن حرکت کنیم./807/پ202/ج 

 

 

 

ارسال نظرات