۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۵۹۱۲۸
در نشست خبری انتشار کتاب ضریح عشق تشریح شد؛

برنامه‌های «روز قم» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم در نشستی خبری به تشریح برنامه‌ها روز قم در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پرداخت و رونمایی از کتاب نفیس ضریح عشق و مجموعه اشعار کنگره شعر فاطمی را یکی از برنامه‌های این روز عنوان کرد.
انتشار کتاب نفيس ضريح عشق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیش از ظهر امروز، انتشار کتاب نفیس ضریح عشق، همزمان با بیست و هشتمن نمایشگاه کتاب قم با حضور حجت الاسلام علی اسماعیلیان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم، امیر حسامی نژاد، عکاس کتاب ضریح عشق، سیلمانی، مدیر انتشارت شفق در اداره فرهنگ و ارشاد قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام اسماعلیان در ابتدای این نشست، به برنامه‌های روز قم در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: روز دوم نمایشگاه کتاب به شهر قم اختصاص دارد و در این روز آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، ریاست افتخاری نمایشگاه کتاب را برعهده دارند و وی در این روز در سرای اهل قلم درباه اهمیت کتاب‌خوانی سخنرانی می‌کند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم ابراز کرد: رونمایی از کتاب نفیس ضریح عشق و مجموعه اشعار کنگره شعر فاطمی، نقد کتاب، برپایی تئاتر درباره کتاب‌خوانی، و معرفی آثار مراجع تقلید، ارائه کتاب های شهید مطهری به زبان‌های گوناگون، از جمله برنامه اداره کل فرهنگ ارشاد قم در دومین روز برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب است.

 

در ادامه این نشست حسامی نژاد، ابراز کرد: از میان هزاران عکس که از بدرقه ضریح امام حسین (ع) از قم تا کربلا گرفته‌ام، 169 عکس را برای این کتاب انتخاب کردم که انتخاب عکس و انجام کارهای هنری دو سال زمان برد.

 

عکاس کتاب ضریح عشق اظهار داشت: جلد دوم این مجموعه عکس‌های مربوط به ساخت ضریح در قم و نصب ضریح در کربلای معلی در صدد انتشار آن هستیم.

 

سلیمانی در ادامه این نشست به نقش و جایگاه شهر قم در حوزه نشر اشاره کرد و گفت: شهر قم در حوزه چاپ و نشر کتاب در کشور سرآمد شهرهای دیگر است و چاپ‌های کتاب در این شهر با چاپ کتاب بیروت برابری می‌کند.

 

 مدیر انتشارات شفق بیان کرد: کتاب نفیس ضریح عشق در 4 رنگ متنوع از سوی انتشارات شفق و در چایخانه اسراء به چاپ رسیده است.

 

 سلیمانی در پایان سخنانش اظهار داشت: مقدمه و توضیحات عکس‌های این کتاب به سه زبان فارسی و انگلیسی و عربی آورده شده است./998/پ202/ف

ارسال نظرات