۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۵۹۷۵۵
مدیر آستان مقدس امامزاده محمدعابد اراک:

احترام امامزادگان نشان از ارادت ملت ایران به ائمه اطهار دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) اراک با ییان این‌که اهمیت دادن به امامزادگان نشان دهنده ارادت ملت ایران به ائمه اطهار (ع) است، گفت: امامزادگان وسیله ارتباط مخلوق با خالق خود هستند و اگر این بزرگواران ما را شفاعت کنند، خداوند به آبروی آنان گناهان ما را می‌بخشد.
حجت الاسلام عبدالله حسينخاني مدير آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) اراک

حجت الاسلام عبدالله حسین‌خانی، مدیر آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) اراک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، از عملیات ساخت ضریح جدید امامزاده محمدعابد(ع) اراک خبر داد و گفت: عملیات ساخت ضریح جدید از اواخر سال گذشته در استان آغاز شده و تا آینده ای نزدیک نصب خواهد شد.


مدیر آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) اراک بیان کرد: همزمان با عملیات ساخت و نصب ضریح آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) اسکلت فلزی گلدسته‌های این آستان مقدس نیز نصب شده است.

 

وی با ییان این که اهمیت دادن به امامزادگان نشان ارادت ملت ایران به ائمه اطهار(ع) است بیان داشت: امامزادگان وسیله ارتباط مخلوق با خالق خود هستند و اگر این بزرگواران ما را شفاعت کنند، خداوند به آبروی آنان گناهان ما را می‌بخشد.


حجت‌الاسلام حسین‌خانی خاطرنشان کرد: ساخت سقف محافظ، بتن ریزی و ساخت و نصب سازه گنبد، عایق کاری و نصب توری گنبد و مقرنس کاری زیر گنبد
از دیگر اقدامات در دست انجام است.


مدیر آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) اراک با اشاره به دیوارچینی گلدسته های آستان مقدس اظهار داشت: عملیات دیوار چینی و نبشی‌کشی دیوارهای خارجی و داخلی آستان مقدس در حال انجام است و به زودی به اتمام خواهد رسید.


وی در رابطه با اقدامات آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) اراک اظهار داشت: ساخت نورگیرهای پشت بام و پنجره های بیرونی، تأسیسات برقی و مکانیکی فاز اول، ساخت درب های چوبی روضه منوره و سنگ کاری کف و بدنه روضه منوره از دیگر اقدامات در حال انجام در طرح توسعه این آستان مقدس است.


حجت‌الاسلام حسین‌خانی افزود: عملیات طرح توسعه این بقعه متبرکه با همت و درایت خوب مردم و خیران از 26 شهریور سال گذشته آغاز شده و خوشبختانه تا به امروز پیشرفت بسیار خوب و در حد عالی داشته است.


مدیر آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) اراک تصریح کرد: ساختمان جدید این بقعه در قالب 3 هزار و 400 متر زیربنا در دو طبقه و هشت رواق احداث می‌شود که با بهره‌برداری از آن فضای مناسبی جهت استقبال و استفاده معنوی زائران فراهم خواهد شد.


حجت الاسلام حسین‌خانی با اشاره به آغاز فاز دوم طرح توسعه این آستان مقدس از 15 فروردین ماه سال جاری گفت: تمام اعتبارات تخریب، بازسازی و توسعه بقعه شریف از سوی کمک‌های خیران و نذورات مردمی تأمین شده است.


وی در ادامه گفت: پیش بینی می‌شود عملیات ساخت بقعه جدید حرم مطهر این آستان مقدس ظرف دو سال آینده به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد./842/ت302/ح

ارسال نظرات