۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۶۰۶۲۶
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی:

مذاکره ای که با تهدید همراه باشد مذاکره نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به یاوه گویی های غربی ها درباره تهدیدات علیه ایران تأکید کرد: مذاکره که بر پایه تهدید باشد مذاکره نیست.
حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي خاموشي، رييس سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی تشکل های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با توجه به خیال های باطل غربی ها درباره عدم تحقق انقلاب اسلامی یادآور شد: دشمنان باور نمی کردند انقلاب اسلامی به نتیجه برسد ولی با رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و توکل بر خدا این انقلاب پا گرفت و ریشه هایش استوار شدند.
 
وی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره وعده الهی برای کسانی که در راه حق قدم گذاشتند، خاطر نشان کرد: همان گونه که انقلاب اسلامی به همت جوانان و امام راحل و تکیه بر حق حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کرد که هیچ کس باور نمی کرد بر همین اتکا هم حکومت شاهنشاهی آل سعود ریشه کن می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با توجه به آیه 177 سوره مبارکه بقره به دقت در رابطه با شرق و غرب اشاره کرد و گفت: اگر خداوند می گوید نگاهت به سوی شرق وغرب نباشد به این معنی نیست که با کسی ارتباط نداشته باشیم بلکه به این معنا است به گونه ای با دیگران ارتباط داشته باشیم که آن ها ما را پایین نبینند.
 
رییس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تأکید بر فرمایشات رهبر انقلاب در رابطه از عدم قبول مذاکره با تهدید،‌ گفته های غرب را بی اثر دانست و ابراز داشت: اگر در مذاکرات زبان تهدید باشد، مذاکره ای وجود ندارد مگر این که نشست ها به معنای درست مذاکره باشند و غرب قصد سلطه بر کشور را نداشته باشد.
 
وی با توجه به اهمیت توکل به خداوند و آن گاه حرکت در راه حق، اظهار داشت: اگر امروزه هم با امید به خداوند قدم در راه حق بگذاریم پیروزی از آن ماست همان گونه که این مسأله در دفاع مقدس ثابت شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی مشکلات برخی از اقشار جوامع جهانی با دین را به خاطر فهم اشتباه از دین بیان کرد و یادآور شد: اگر از دین برداشت های غلطی می شود و گاهی با دین مخالفت می شود به خاطر فهم اشتباه از دین است و انقلاب اسلامی به این دلیل تشکیل شد که فهم درستی از دین را به جهان نشان دهد.
 
وی در ادامه برای دریافت فهم درست از انقلاب اسلامی، مردم را به سوی مراجع اسلامی و خبرگان دینی راهنمایی کرد و گفت: انقلاب اسلامی یک مفهوم دارد یعنی تکیه بر مرجعیت اسلامی و برای این که در راه دین دچار کج فهمی نشویم باید از خبرگان دین کمک بگیریم و تشکل های اسلامی با توجه به رهنمود های مرجعیت اسلامی و رهبری به فعالیت خود ادامه دهد تا از اشتباه در امان باشند.
 
رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تمجید و حمایت از گروه های فرهنگی اسلامی و تشکل های اسلامی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم به این حمایت رهبر انقلاب لبیک بگوییم باید در این مسیر استقامت بیشتر، فهم بالاتر، مردم داری و دشمن شناسی بیشتری داشته باشیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی نظام سرمایه داری را دشمن ترین دشمن برای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی ایران دشمن ترین دشمنان، نظام سرمایه داری است و اگر در مذاکرات هم کسانی از کنار آمدن در مذاکره صحبت می کنند اینان مرفهان بی دردند و کسانی که تنها دنبال رفاه اند دشمن نظام اسلامی هستند.
 
وی در پایان به نوع فعالیت های تشکل های فرهنگی اشاره کرد و گفت: تشکل های فرهنگی باید در عرصه های فرهنگی به گونه ای عمل کنند که برای نظام هزینه بردار نباشد و در عین حال وسعت جغرافیایی فرهنگی را گسترش داده و عمق تأثیر را بیشتر کنیم و در این راه تنها دنبال حمایت های دولتی و بودجه نباشیم بلکه به عبارت دیگر در عرصه فرهنگی باید جهادی عمل کنیم./1322/پ202/ج
ارسال نظرات