۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۶۱۲۹۷
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از سیره پیامبر اکرم محور همدلی و همزبانی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که بهره گیری از سیره پیامبر اکرم محور همدلی و همزبانی می شود، بیان داشت: این پیامبر گرانقدر به عنوان رسول و فرستاده حق و منادی وحدت ، همدلی و همزبانی است.
حجت الاسلام مهدي تقي زاده، امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در مراسم گرامی داشت عید مبعث پیامبر اکرم(ص) با بیان این که عید سعید مبعث واقعه بسیار زیبایی در تاریخ جهان است، گفت: این عید صحنه زیبای نجوای سفیر رحمت و فرشته حق در غار حرا به برتریت خلقت وجودی عالم و آدم و برانگیخته شدن حضرت محمد(ص) به عنوان رسول و فرستاده حق است.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که بهره گیری از سیره پیامبر اکرم محور همدلی و همزبانی می شود، بیان داشت: این پیامبر گرانقدر به عنوان رسول و فرستاده حق و منادی وحدت، همدلی و همزبانی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که درست در ایام و دورانی که جهالت جامعه زمان حضرت رسول(ص) را خفه کرده و تفکری و اندیشه ای نبود پیامبر گرامی اسلام آمدند، تصریح کرد: جامعه جهانی از آن خلق و خوی انسانیت فاصله گرفته بود و به سوی حرکاتی که غیر انسانی بود تمایل داشتند.

 

وی، ادامه داد: هر چند امروز هم کسانی که دم از اسلام می زنند این وهابیت که متاسفانه خادم الحرمین ملقب شده اند ولی در عمل خادم الشیاطین هستند و داعش را هم که می دانید مخفف دولت اسلامی عراق و شام است، اما آیا کسی که به عنوان خلیفه مسلمانان انتخاب می شود نباید ذره ای از بوی مهر و مودت پبامبر(ص) در وجودش باشد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که  یک مقدار از تفکر پیامبر گرامی اسلام در وجود آنان قرار ندارد که هم در مسائل عملی و شرعی رعایت نمی شود، گفت:  یکی زمانی مسأله جهاد نکاح را مطرح کرده و یک زمانی خون و خونریزی مطرح است که باید از آن ها پرسید آیا چنین مسائلی را دین به ما می گوید.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که دین مبین اسلام هیچ گاه نمی گوید در برابر برادران مظلوم و بی دفاع خود جنایات و کشتار به راه بیاندازید، بیان داشت: باید گفت اگر ترس و واهمه ای نباشد آن ها به هیچ کسی رحم نمی کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، خاطرنشان کرد: امروز رسالت هر مسلمانی بهره گیری از سیره علمی و عملی پیامبر گرامی اسلام است که زمینه ساز سعادت و تعالی می شود.

 

وی با بیان این که باید زندگی خود را در مسیر سیره پیامبر گرامی اسلام کاربردی کنیم، گفت: اگر توانستیم در مسیر زندگی پیامبر گرامی اسلام حرکت کنیم می توانیم در راستای تعالی و رستگاری گام برداریم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که انسان باید از آن دستورالعملی که قرآن و عترت برای او قرار داده استفاده کند، بیان داشت: قرآن و عترت به عنوان دو ودیعه در اختیار ما قرار دارد که اگر در خدمتش بودیم راه سعادت را در پیش می گیریم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که جامعه جهانی اسلام به همدلی و همزبانی نیاز دارد، افزود: جهان اسلام به همدلی و همزبانی با بهره گیری از آموزه های قرآنی نیاز دارد که همه مشکلات امروز جهان اسلام به دلیل فاصله گرفتن از قرآن کریم است که باید این کتاب نورانی را به عنوان جزوی از سبک زندگی خود قرار دهیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات