۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۶۲۰۷۲
همزمان با ماه رمضان برگزار می شود؛

طرح ضیافت الهی در 16 امام زاده و بقعه متبرکه آمل

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل از اجرای طرح ضیافت الهی در 16 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص شهرستان همزمان با ماه مبارک رمضان خبرداد.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، نخستین نشست هماهنگی اجرای طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان و طرح نشاط معنوی ویژه ایام تابستان، امروز با حضور رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل و کارشناسان این اداره برگزار شد.

 

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل در این جلسه با بیان این که طرح های ضیافت الهی و نشاط معنوی را در پیش داریم که باید برنامه های آن به نحوی شایسته برگزار شود، گفت: وظیفه ما این است که همه تلاش خود را برای تحقق رهنمودهای مقام عظمای ولایت با محور قرار دادن امام زادگان و بقاع متبرکه در موضوع فرهنگی انجام دهیم.

 

وی با تاکید بر این که در جوار امام زادگان و بقاع متبرکه باید جهاد فرهنگی اتفاق بیافتد، گفت:  مبنای مدیریت سازمان اوقاف و امور خیریه بر اساس مدیریت جهادی است که سعی داریم تا در این راستا گام های ارزشمندی برداریم.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل از برگزاری طرح ضیافت الهی در 16 امام زاده و بقعه متبرکه شاخص شهرستان آمل خبرداد و بیان داشت: طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی در هشت امام زاده و بقعه متبرکه شاخص شهرستان آمل خبرداد و تصریح کرد: این طرح همزمان با ایام تابستان با محوریت برگزاری کلاس ها و ویژه برنامه هایی در راستای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان صورت می گیرد.

 

وی با بیان این که برپایی خیمه های معرفت همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی در دستور کار قرار دارد، گفت: خیمه های معرفت در امام زاده ابراهیم(ع)، امام زاده عبدالله(ع)، امام زاده قاسم(ع) چاکسر، بقعه ناصرالحق و ابوالفضلی اوجی آباد با ایجاد غرفه های متنوع و حضور مبلغان دینی صورت می گیرد.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل از ثبت یک وقف جدید خبر داد و گفت: واقف نیک اندیش علی‌اکبر قلی‌پور حطری با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل زمین خود را وقف کرد.

 

وی مساحت این موقوفه جدید را یک هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: واقف خیراندیش در اقدامی خداپسندانه زمین خود را برای ساخت مسجد حضرت ابوطالب(ع) وقف کرد که ارزش تقریبی این موقوفه حدود چهار میلیارد ریال ارزیابی شده است.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر ثبت وقف های مورد نیاز جامعه خاطرنشان کرد: واقفان نیک اندیش در هنگام ثبت موقوفات به نیازهای روز جامعه توجه کنند.

 

وی با تاکید بر این که وقف به عنوان بهترین و ماندگارترین شیوه انفاق است که همواره اثرات ارزنده ای برای انسان در زندگی او ایفا می کند، گفت: وقف سبب می شود تا برای همیشه آثار و خیرات و بخشش مال و کمک به مردم به ویژه محرومان و نیازمندان شامل حال واقف شده و از بهره های معنوی و اخروی آن بهره مند شود.

 

حجت الاسلام علیخانی، ادامه داد: وقف همواره در خدمت دین بوده و وقف کردن بزرگ ترین نعمت و مصداق اطاعت از خداوند است که این عمل نیک و ارزنده رضایت خداوند منان را به همراه دارد.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که وقف جایگاه بسیار والایی در مبانی دینی و اسلامی ما دارد، یادآور شد:  ترویج فرهنگ وقف امری اساسی و ضروری است که باید در این راستا تلاش ارزنده ای صورت گیرد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات