۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۲۶۲۵۸۴
راوی دفاع مقدس:

عملیات إلی بیت المقدس هنوز تمام نشده است

خبرگزاری رسا ـ راوی دفاع مقدس با اشاره به عملیات آزادسازی خرمشهر به نام «إلی بیت المقدس»، گفت: با وجود این که در این عملیات، خرمشهر آزاد شد اما هنوز قدس آزاد نشده و راه ناتمام مانده است؛ شهدا راه خرمشهر و کربلا را آزادکردند، حال وظیفه ما است تا در ادامه راه شهدا، قدس را آزاد کنیم.
خرمشهر

حجت الاسلام محمد ابراهیم نیا، راوی دفاع مقدس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به این سخن بنیانگذار انقلاب که فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، گفت: عملیات آزاد سازی خرمشهر 10 اردیبهشت سال1361همزمان با میلاد امیرمؤمنان علی(ع) و با رمز «یا علی این ابی طالب(ع)»  آغاز شد.

 

وی با بیان این که از نظر فرماندهان ما، فرماندهان دشمن و ناظران بین المللی امکان آزادسازی خرمشهر وجود نداشت، اظهار کرد: با توجه به این که خرمشهر و بصره در تصرف عراق بود، این مرحله از عملیات، جانکاه و خونین بود و آن قدر کار سنگین بود که فرماندهان به این نتیجه رسیدند که در رسانه ها اعلام کنند، زمینه های آزادسازی خرمشهر را فراهم و در ماه های آینده خرمشهر را آزاد خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیم نیا، تجلی بارز آیه شریفه «قَذَفَ فی‏ قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ» را در عملیات آزادسازی خرمشهر دانست و ابراز کرد: لحظه ای که همه از پیروزی این عملیات ناامید قطعی شده بودند، خدا با دل های نیروهای عراقی کاری کرد که از شدت ترس بیرون ریختند و خود را تسلیم کردند و این ترس دلیل قطعی ندارد.

 

امام جمعه موقت رواب سبزوار با بیان آیه «اذْ تَسْتَغِیثُونَ رَبَّکُمْ فَاسْتَجَابَ لَکُمْ أَنِّی مُمِدُّکُم بِأَلْفٍ مِّنَ الْمَلآئِکَةِ مُرْدِفِینَ»، گفت: این که دشمن نیروهای اندک ما را بسیار می پندارد،  یک امداد غیبی و الهی است که در سوره آل عمران و انفال به صراحت به آن اشاره شده است. همه جنگ تحمیلی و از جمله عملیات آزادسازی خرمشهر را و معجزه است.

 

این راوی دفاع مقدس با اشاره به اسیر شدن 20 هزار عراقی، در آزادسازی خرمشهر، تصریح کرد: در حالی که همه از آزادسازی خرمشهر ناامید شده بودند و فقط 600 تا 700 رزمنده در اختیار داشتیم، در اتفاقی عجیب این نیروهای عراقی تسلیم می شوند که اسناد آن در کتاب هم پایه های سائقه، مصاحبه های شهید علی صیاد شیرازی و اسناد بیت المقدس انتشار شده است.

 

حجت الاسلام ابراهیم نیا به بخشی از خاطرات شهید صیاد در این روز اشاره و خاطرنشان کرد: در روز سوم خرداد با صدای الله اکبر شهید خرازی از خواب پریدم که خبر از تسلیم عراقی ها می داد، هلیکوپتری را برای شناسایی فرستادم که خلبان با شدت تعجب از تسلیم آن ها خبر داد و با وجود نیروی کمی که در اختیار داشتیم برای اسارت و انتقال هر 70 تا 80 نفر آن به اهواز  تنها از دو رزمنده استفاده می کردیم.

 

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی با اشاره به این که نام عملیات آزادسازی خرمشهر «الی بیت المقدس» است، اظهار کرد: در عملیاتی که بستان آزاد شد نام عملیات، «طریق القدس» بود که این نشان دهنده این است که فرماندهان ما تنها به فکر آزادسازی خرمشهر نبودند و نگاه آن ها به قدس بود.

 

وی با بیان این که هنوز عملیات «الی بیت المقدس» تمام نشده است، گفت: با وجود این که در این عملیات، خرمشهر آزاد شد اما هنوز قدس آزاد نشده و راه نا تمام مانده است؛ شهدا راه خرمشهر و کربلا را آزادکردند، حال وظیفه ما است تا در ادامه راه شهدا، قدس را آزاد کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیم نیا، به حمله اسرائیل به جنوب لبنان بعد از عملیات آزادسازی خرمشهر اشاره و تصریح کرد: اسرائیل از ترس این که رزمنده های ما چند روز آینده سر از دیوارهای فلسطین برآورند، جنوب لبنان را اشغال کرد. دو تیپ از فرماندهان دفاع مقدس برای آموزش نیرو به سوریه اعزام شدند و حزب الله لبنان را تأسیس کردند و چهار نفر از این افراد به نام های سردار احمد متوسلیان، سیدمحسن موسوی، کاظم اخوان و محمدتقی رستگار مقدم که از فرماندهان عملیات خرمشهر و در ماشین سفارت ایران در لبنان بودند، به دست اسرائیل اسیر شدند و تاکنون از آن ها اطلاعی در دست نیست.


این راوی دفاع مقدس، نام حزب الله و نیز سخنرانی سید حسن نصرالله را از برکات عملیات آزادسازی خرمشهر عنوان و اظهار کرد: هنوز لرزه های این عملیات بر پیکره دشمن ادامه دارد./1310/ت301/ب5

ارسال نظرات