۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۶۲۷۸۸
رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور:

اقتدار و قدرت ملی، حاصل خون شهیدان است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: اقتدار و قدرت ملی، حاصل خون شهیدان است ولی متأسفانه برخی از کوته فکران که توانایی و قدرت اندیشیدن ندارند، قدرت و عظمت شهیدان را در دست کم می گیرند.
رييس سازمان بسيج هنرمندان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کنگره بزرگ 520 شهید هنرمند عرصه شعر و ادب کشور با عنوان "ترنم پرواز" عصر امروز با حضور رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور، رییس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، رییس سازمان بسیج هنرمندان استان و نیز خانواده 60 شهید شعر و ادب کشور و 40 نفر از هنرمندان شاخص کشور برگزار شد.

 

حسین قنادیان، رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور در این کنگره با اشاره به این که دو هزار و 60 شهید هنرمند در کشور شناسایی شدند، اظهار کرد: تا کنون 6 کنگره استانی شهدای هنرمند در رشته های مختلف برگزار شده است.


وی با بیان این که شهیدان مظهر قدرت ایران اسلامی هستند، تصریح کرد: برخی از کوته فکران که توانایی و قدرت اندیشیدن ندارند، قدرت و عظمت شهیدان را در دست کم می گیرند.


رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور در بخشی از سخنان خود با بیان این که کور باد، کسانی که عظمت شهیدان انقلاب اسلامی را نمی بینند، تأکید کرد: برخی از سیاست مداران، شهیدان را از دریچه تنگ دید خود می بینند و به گونه ای تعبیر می کنند، بازگشت 270 شهید به خاک کشور را که در  عصر شهادت آن ها شک کنند و جامعه را به انحراف بکشانند.


قنادیان خاطرنشان کرد: اقتدار و قدرت ملی، حاصل خون شهیدان است و این کنگره ها گامی برای احیای یاد، نام و مرام آن ها در جامعه است که اهمیت بسیاری دارد.


گفتنی است، در پایان از سه اثر مکتوب، گل واژه های عاشقی، اثر شاعران شهید، کتاب سفر عاشقی که به نام شهید غلامرضا کشتکار است و کتاب سنگر شعر، اشعار شاعران درباره شهیدان رونمایی شد./844/پ202/ب4

ارسال نظرات