۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۶۲۷۹۶
حجت‌الاسلام راشد یزدی:

شهید، مظهر شور و شعور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدیبا بیان این‌که شهید مظهر شعور، شعر، شور و شهادت است، گفت: شهیدان ارزشمند هستند و با ریختن نخستین قطره خونشان، خداوند تمام گناهانش را می آمرزد.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی در کنگره 520 شهید عرصه شعر و ادب کشور با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه  آدمی مخفی است زیر زبان، اظهار کرد: هر انسانی از طریق بیان و قلم شناخته می شود و برای شناختن شخصیت هر کسی، یکی سخنان مهم و دیگری نوشتار او مهم است؛ نهج البلاغه، فرزندی که از طریق زبان و قلم از شخصیت عظیمی چون حضرت علی(ع) فراهم آمده است.


وی با اشاره به این که زبان راه شناخت و فاصله بین ظاهر و باطن افراد است، افزود: صحیفه سجادیه، فرزندی از امام زین العابدین(ع) و دعاهای ایشان فرزند روح است و انسان می تواند از این دو طریق به باطن اشخاص پی ببرد.

 

شهید مظهر شعور، شعر، شور و شهادت است


حجت الاسلام راشد یزد
ی در بخش دیگری از سخنان خود به هنر بیان و کلام پیامبر(ص) که سبب اثر بخشی بیشتر می شد اشاره و تصریح کرد: هنرمند به عنوان یک چراغ نورانی به شمار می رود و اسلام نیز به هنر توجه بسیاری دارد؛ اگر شعر و آواز نبود، احساس کمبود بزرگی در زندگی حس می شد.


کارشناس مذهبی با یادآور شدن این که ایرانی هنرمند است، خاطرنشان کرد: متأسفانه ما ارزش های موجود کشورمان را نمی شناسیم؛ شهیدان ارزشمند هستند و با ریختن نخستین قطره خون او، خداوند تمام گناهانش را می آمرزد، شهید شعور، شعر، شور و شهادت که تمام این ها در شهید جمع شده است.


وی تأکید کرد: ما برای به دست آوردن انقلاب و آن چه که امروز داریم خون زیادی داده ایم بنابراین نباید خون شهیدان پایمال شود و از بین برود، بی شک خداوند ما را در ادامه راه شهیدان کمک خواهد کرد.

 

موضع شاعران بسیجی در مذاکرات، موضع رهبری است


علیرضا قزوه، شاعر انقلاب نیز در ادامه با بیان این که ما تا آخرین
قطره خون از راه امام حمایت می کنیم، اظهار کرد: موضع ما در مذاکرات به عنوان شاعر بسیجی، موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی است و دولت مردان نیز نباید قدمی از ایشان در این راه فاصله بگیرند.


وی در ادامه گفت: ما شاعران ثابت کردیم که نسبت به اهل سیاست به آینده دید بهتری داریم و از آن ها جلوتر هستیم.


شاعر انقلاب به سردار قاسم سلیمانی و رشادت هایش اشاره و تصریح کرد: افرادی مانند سردار سلیمانی، کسانی اند که عظمت انقلاب، امام راحل و رهبر معظم را احیا کردند و پشتیبان ولایت فقیه هستند.


قزوه خاطرنشان کرد: حواس ما به تمام جزئیات مذاکرات است، دولت مردان باید مراقب باشند و بدانند که ما این انقلاب را در ازای هزینه های گران و خون شهیدان به دست آوردیم پس نباید آن را ارزان بفروشند./844/پ202/ب4

ارسال نظرات