۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۶۳۲۸۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد؛

حضور مستمر یک روحانی در بیمارستان شهرکرد/ تشکیل شورای فرهنگی در همه مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از حضور مستمر یک روحانی به صورت روزانه در بیمارستان آیت الله کاشانی این شهر خبر داد و گفت: تشکیل شورای فرهنگی در همه مراکز درمانی استان در راستای برنامه ریزی برای امور فرهنگی و دینی کارکنان و بیماران است.
رييس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مرتضی هاشم زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، عصر امروز در نشست مشترک ائمه جمعه و مجموعه بهداشت و درمان این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، توجه به امور فرهنگی و معنوی را یکی از مهم ترین بخش های بهداشت و درمان این استان بیان کرد و افزود: در این راستا رشد و ارتقای کارکنان مجموعه خود را در مرحله نخست در دستور کار قرار داده ایم.

 

وی به برگزاری گفتمان ها و نشست های دینی و اخلاقی ویژه کارکنان این مجموعه اشاره کرد و افزود: در همه مراکز درمانی این استان نماز جماعت اقامه می شود و این از اولویت های ما است.

 

هاشم زاده به تشکیل شورای فرهنگی در همه مراکز درمانی این استان اشاره کرد و گفت: ما از سال گذشته اقدام به تشکیل شورای فرهنگ عمومی در سطح مراکز درمانی و بهداشتی کرده ایم که این شورا مسؤول برنامه ریزی برای امور فرهنگی و دینی کارکنان و بیماران است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از حضور مستمر یک روحانی به صورت روزانه در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد خبر داد و ابراز داشت: در صورت همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان و معرفی روحانیان جوان و فعال در این عرصه، سایر مراکز درمانی و بیمارستان های استان را نیز پوشش خواهیم داد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که از همه تلاش و توان خود برای بکارگیری دستوراتی دینی در حوزه بهداشت و درمان استفاده خواهیم کرد، افزود: خوشبختانه در سال های گذشته اقدامات ارزنده ای در حوزه سلامت این استان صورت گرفته است اما از آن جایی که محرومیت بسیار است، هنوز با نقطه ایده آل فاصله بسیار داریم.

 

وی از راه اندازی دو بیمارستان در شهرستان های کوهرنگ و لردگان خبر داد و ابراز داشت: با تلاش های شبانه روزی و با پیگیری های مجموعه بهداشت و درمان این استان، برآنیم که بیمارستان شهرستان کوهرنگ در مرکز این شهرستان و همچنین بیمارستان مالخلیفه در شهرستان لردگان را تا آخر امسال به بهره برداری برسانیم.

 

هاشم زاده با اشاره به تأمین نیروی انسانی این دو بیمارستان اظهار داشت: انشاءالله برای هر بیمارستان نیاز به استخدام 64 نفر در رده های مختلف داریم که به زودی فراخوان جذب آن از طریق رسانه ها در اختیار مردم استان قرار می گیرد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد استفاده از ظرفیت خیران در بخش یهداشت و درمان این استان را ضروری دانست و افزود: از آن جایی که بسیاری از نقاط این استان در محرومیت کامل به سر می برد و با اعتبارات دولتی نمی توان همه مناطق را تحت پوشش قرار داد؛ بنابراین باید از ظرفیت خیران در حوزه سلامت این استان بهتر استفاده شود./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات