۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۶۳۵۳۶

مراسم بزرگداشت آیت الله خوشوقت در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت الله خوشوقت در مدرسه علمیه حقانی قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آيت الله خوشوقت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت آیت الله خوشوقت امشب و با حضور جمعی از طلاب و روحانیان در مدرسه علمیه حقانی قم برگزار شد.


بر اساس این گزارش، آیت الله ممدوحی، حجت الاسلام والمسلمین حقانی، مدیران و مسؤولان مدرسه علمیه حقانی در این مراسم یادبود حضور داشتند؛ مراسم ختم صلوات نیز برای شادی روح آیت الله خوشوقت و هدیه به ائمه طاهرین(ع) برگزار شد.


حاضران در جلسه با قرائت قرآن و ذکر فاتحه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله خوشوقت، علو درجات را برای این عارف و استاد اخلاق حوزه علمیه از خداوند متعال خواستار شدند.


در این مراسم آیت الله حسن ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخن پرداخت و گفت: خداوند متعال در هر عهدی بندگان برگزیده ای را در بین مردم قرار می دهد که آنها ثمره رسیده و پاکیزه هستند، بندگان برگزیده در کل نظام عالم به صورت گل سر سبد ظهور پیدا می کنند.


وی افزود: خداوند معجزه ای بسیار بزرگ انجام داده و آن عبارت از تبدیل خاک جماد به انسان با شعور است، انسان می تواند از ملائک الهی نیز برتر باشد؛ خداوند متعال برای آفرینش آسمان ها و زمین از تبارک الله استفاده نکرده اما این سخن را در زمان آفرینش انسان می فرماید.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که عالم بشر برای وجود افراد محبوب خداوند آفریده شدند، اظهار داشت: افراد محبوب و برگزیده خداوند از بزرگ ترین معجزات هستند، این افراد دنیا را به خوبی شناخته و در خودشناسی نیز موفق بوده اند.


وی ادامه داد: افراد محبوب خداوند به خوبی می دانند که نباید درگیر تجملات و ظواهر دنیا شوند تا ضرر نکنند، دنیا همانند سرابی است که فرد بسیار تشنه در بیابان آن را مشاهده می کند؛ بنابراین تجملات ظاهری دنیا حقیقت باطنی ندارند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات