۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۶۳۶۹۳
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی:

به مناسبت نیمه شعبان مراسم ارتحال به بزرگداشت امام تغییر نام داد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی گفت: مراسم سال جاری مقارن با نیمه شعبان شده که قرار است تحت عنوان ارتحال نباشد با عنوان بزرگداشت امام راحل برگزار می‌شود.
انصاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی، بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام(ره) که در حرم امام راحل برگزار شد، گفت: ماه شعبان ماه ورود به رمضان ماه خدا است، که یکی از نقشه‌های راه برای رسیدن به کمال مطلوب مناجات شعبانیه است که به تالیف مورخان همه ائمه این مناجات را می‌خواندند.

 

وی افزود: نقطه اوج کمال در این است که انسان‌ مادی انقطاع کامل از هر آنچه غیر خدا است پیدا می‌کند، این انقطاع زمانی در میدان مبارزه با نفس و زمانی در میدان مبارزه با دشمنان است.

 

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی، عنوان کرد: هر کدام از ما ممکن است به نوبه خود نسب به خواسته و تمنیات خود انقطاعی داشته باشیم اما انقطاع کامل سبب می‌شود انسان حجاب‌های مادی و روحانی را کنار زده و به حریم الهی نزدیک شود.

 

انصاری، با اشاره به غیبت ولی عصر(عج)، اظهار داشت: امام غائب جهان را در همه ابعاد رصد می‌کند از روزگاران گذشته تا امروز دو تفکر پیرامون ایشان وجود دارد.

 

وی با اشاره به یکی از این افکار گفت: یک تفکر عنوان می‌کند که امام در دوران غیبت نقشی در جامعه ندارد و در زمان ظهور نقش او متجلی می‌شود، تفکر دیگر می‌گوید امام حتی اگر غایب باشد امامت او در جامعه جاری است.

 

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی، در ادامه بیان داشت: کسانی که خود را متعهد به پیروی از امام ظاهر می‌کنند باید متعهد به پیروی از امام غایب نیز باشند، این افراد سربازان امام زمان(عج) هستند، هر کس در مسیر رسیدن به ارزش‌های الهی گام برمی‌دارند منتظران واقعی امام هستند.

 

انصاری، با اشاره به ستاد بزرگداشت امام راحل، عنوان کرد: ستاد بزرگداشت امام راحل به نوعی گزارش‌های جامعه خود را در زمینه‌های تبلیغی، فرهنگی و اجرایی به مردم و زائران در زمینه‌های امنیت و ترافیک ارائه داده است.

 

وی افزود: در این چند روز باقی مانده با دستور موکد دولت و نمایندگان مجلس با حضور دستگاه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، بنیادها، کمیته حضرت امام، شهرداری تهران، رسانه‌های خبری و مطبوعاتی هماهنگی‌های لازم انجام گرفته است.

 

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی، با اشاره به مراسم سال جاری، گفت: مراسم سال جاری مقارن با نیمه شعبان شده که قرار است مراسم تحت عنوان ارتحال نباشد بلکه تحت عنوان بزرگداشت امام راحل برگزار می‌شود.

 

انصاری در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری حرم مطهر امام و شبستان اصلی آن روز 14 خرداد با حضور گسترده مردم افتتاح خواهد شد امیدواریم که ساختمانی باشد که مردم قرن‌ها بعد زائران از آن استفاده کنند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات